Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 1006 ggr
itiswhatitis
9/2/15, 7:06 PM

Imorn flyttar han in

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min utekanin Eddie, dvärgvädur 4 månader, flyttar in till sin inomhusbur imorgon. Från att bo i en 110x54 cm utomhus bur till att bo inne i mitt sovrum i en 150x75 cm bur. Får hoppas han ska trivas bra! Han är så sällskaplig så jag hoppas han ska trivas bättre inomhus i större bur och mer sällskap än ute i mindre bur och mindre sällskap :) Nån mer som har sin kanin inomhus? Verkar ju vara vanligast att ha sina kaniner ute.

Insta: isabellaroenne

Annons:
Vovisch nr2
9/2/15, 7:10 PM
#1

Det blir säkert jättebra! Kul att han får bo i en större bur änn innan👍

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

ra-17
9/2/15, 7:17 PM
#2

Det kommer nog bli super tror jag!:-)

Irmelinis
9/2/15, 7:33 PM
#3

Yay, det kommer han nog att gilla! Min dvärgvädur Sally är också en riktig innekanin faktiskt, när hon är ute i hagen vill hon bara rymma och komma in för att se vad vi hittar på (och kolla ifall det finns nån god mat i köket, haha). Hon gillar verkligen att följa efter oss eller gå på egen upptäcksfärd i huset. Bakom soffan och uppe i trappan (bra utsikt!) är hennes favoritställen. Eller runt mina fötter.. får akta så jag inte trampar på henne… 😃

Jag har tre kaniner inomhus och tre stycken ute. Min yngsta dvärgvädur bor i en bur precis bredvid skrivbordet där jag jobbar och han älskar också att få se vad jag gör, och kommer ofta fram till mig för lite gos, vi har blivit väldigt fina vänner på det sättet. 

Hoppas du lyckas få Eddie rumsren också!

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

itiswhatitis
9/3/15, 12:00 AM
#4

Vad roligt att höra att ni också tror att det kommer bli bra! :) Jag har längtat väldigt mycket efter denhär dagen, få ha honom närmare mig liksom. O dessutom, doften av hö är ju himmelsk, haha. Tycker verkligen om hö doften. Irmelinis, vilken fin historia. Tror Eddie kan vara som din Sally, en innekanin :) vad underbart att ha så många kaniner också!

Insta: isabellaroenne

Irmelinis
9/3/15, 10:50 AM
#5

Det är jättekul att ha många kaniner, men lite svårt att hinna med dem så mycket som jag skulle vilja varje dag. 🙂 

Du måste visa bild på hur du har ordnat det för Eddie i hans nya rum!

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

itiswhatitis
9/4/15, 3:45 PM
#6

Tyvärr ändrade planer. Usch vad ledsen jag blev igår! 😢Jag som sett fram emot dethär i veckor. Fick förhinder när det gällde skjuts för att kunna transportera buren hem.. Och att beställa hem en 150 cm bur till dörren verkar ej finnas som alternativ.

Så jag får helt enkelt vänta tills jag tar mitt körkort. (uppkörning + teoriprov är bokat i oktober, så lyckas jag då, kan jag isånafall flytta in Eddie i oktober eller är det för kallt för att flytta in då?)

Insta: isabellaroenne

Annons:
[Melbun]
9/4/15, 3:53 PM
#7

Varför inte köpa in en mindre bur och fylla ut med kompostgallerhage? :)

Trebit
9/4/15, 5:11 PM
#8

Du bodde väl i Stockholm? Hör med Bromma Zoo om de har några 150-burar på lager och ta med dig en kompis och åk dit kommunalt och hämta den.
Jag har varken bil eller körkort och har fraktat en hel del grejer med buss, pendel och tunnelbana, rakt genom halva stan. (mycket från IKEA osv, fraktade en 16-kilos hallbänk i massiv ek från Bromma Blocks till Sollentuna en gång, det var jobbigt men det gick!) Det går om man är envis och har lite hjälp!
Burarna brukar ofta vara ihopfällda och i ganska smidiga kartonger att bära om man är två. De är inte heller så fasligt tunga! (Säger jag som inte har några nämnvärda muskler)

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

itiswhatitis
9/6/15, 5:19 PM
#9

#8 Ja, det var Bromma jag hade bokat en 150-bur ifrån men jag bor i Tyresö, vilket är 1,5h kommunalt därifrån tyvärr, en väldig massa byten med bussar, tunnelbanor, tvärbanor osv. Går nog om man är två, tror jag, men aa.. kanske ska ta o fråga min kompis om hon har lust att hjälpa till. Kan vara värt :)

Får bli i slutet på månaden då denna månads pengar går till hundens operation imorgon. 😓

Tackar för alla svar och inspiration.

Insta: isabellaroenne

itiswhatitis
9/6/15, 5:40 PM
#10

En fråga ang att ha kanin ute. Kan man ta in kaninen en stund på hösten/vintern? Typ en halvtimma? Förstår att 10 min kanske går bra, men går det längre stunder som t.ex en halvtimma-timma? Kanske är för lång tid..

För det jag hela tiden velar mellan är att köpa denna innebur eller köpa material till att bygga en (minst) lika stor bur ute.. men vill kunna gosa med honom inne ibland ju.

Insta: isabellaroenne

crystalguurl
9/6/15, 7:07 PM
#11

#10 Går det inte att låta honom bo en kompostgaller Hage under tiden? :)


Frosstis
9/6/15, 9:54 PM
#12

de går o ta in i oktober, jag har tagit in kaniner i mitten av november :) jag ska också ta in min kanin så fort jag tar tummen ur röva och bara städar ut buren. man vet inte vilka kryp som gömmer sig i den.

wilmis0e
9/8/15, 2:57 PM
#13

Vad kul! :) jag ska också flytta in min kanin nu i en stor uteboda!

Annons:
itiswhatitis
9/24/15, 7:57 PM
#14

Eftersom zoo.se krånglade så mycket och sa olika varenda gång jag pratade med dom - åkte till och med dit med en hyrd bil, som min kollega körde, för en vecka sen då dom hade garanterat mig att dom hade buren hemma - när jag kom dit var den slut. Jag blev så arg! 😓 Senast jag pratade med dom nu igår så var dom helt slut hos tillverkaren och skulle komma in tidigast oktober, mer troligt november. Så lång tid tänker jag ej vänta, och denna gång litar jag heller inte på deras ord.

Så jag slopade dom som djuraffär och tog och beställde en 140 cm bur hos teddytassen istället. Frakten blev på tok för dyr med en 150 eller 160 cm bur (700kr istället för 225kr med en 140 cm bur).

Så fort buren kommit så flyttar lille Eddie äntligen in 🙂 Lite besviken över att storleken blev lite mindre än jag tänkt mig, men jag ska ha buren öppen så ofta jag kan när jag är hemma på rummet.

Insta: isabellaroenne

taylor__lambert
9/24/15, 8:53 PM
#15

omg va söt!!!!

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Irmelinis
9/25/15, 1:00 PM
#16

#14 Vad synd att du haft såna problem med att få tag i en bra bur 😕 Frustrerande! 

Hoppas buren anländer som den ska och att Eddie kommer trivas!

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Upp till toppen
Annons: