Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 820 ggr
[Susneville]
8/31/15, 5:47 PM

Toaspån?

Jag håller på att lära min kanin att bli rumsren och ibörjan köpte jag chinchilla sand och det tyckte han om, bådde att gå på toa i och att vila på. Men ett paket med chinchilla sand är inte så stort för en kanin så jag köpte katt pellets. Jag vet inte vad det heter men det är toa pellets, alltså de ser ut som pellets fast gjorda av papper som suger åt sig vatten. Men han tyckte inte om det och vill inte ens hoppa i lådan, även fast jag lyfte dit honom så sprang han bara iväg. Så jag vill köpa tillbaka sanden men det måste väll finnas andra sorter av sand? Hon som födde upp min kanin säger att man inte ska ha sådan sand som klumpar ihop sig som kattsand men på kaninmagazinet står det att det är bra? Vet ni någon bra sand att ha i toaletten och kan man ha kattsand eller inte?

Annons:
farvendal
8/31/15, 5:55 PM
#1

Du kan ha icke-klumpbildande kattsand. Men det brukar damma en del. Torv och torvmix brukar vara uppskattat, men samma där - det brukar damma en del. Testa går ju. 

Annars kan man skaffa eldningspellets som man vattnar på så det smulas sönder. 

Varför kan du inte ha spån eller hampaströ? 🙂

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

[Howres]
8/31/15, 6:16 PM
#2

Annars kan du kanske köpa ett stort paket sandlådesand? 

Finns på tex granngården:)

Misscat
8/31/15, 7:02 PM
#3

Om kaninen gillade chinchillasand. Varför köper du då inte en stor påse med 20 kg i? Blir billigare än små påsar. Dumt att byta.

Misscat
8/31/15, 7:02 PM
#4

Om kaninen gillade chinchillasand. Varför köper du då inte en stor påse med 20 kg i? Blir billigare än små påsar. Dumt att byta.

Upp till toppen
Annons: