Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 976 ggr
Livetsomkaninägare
2015-08-31 07:16

(S) Fina lejonhuvad dvv ungar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Nu är det dags för kullen Classic Movies att hitta ett eget hem! 

Leveransklara den 13 september.

Det här är en mycket social kull, dagligen hanterad, barn och katt van, hanterad av både vuxna och barn.

Kullen består av sex söta och livliga små kaninungar av rasen Lejonhuvad dvärgvädur, som är en mycket trevlig ras som funkar bra till alla åldrar och nivåer! Kaninerna är avlade för både kel och hoppning på hobby nivå. 

Vårat mål inom denna kull är att få fram egna unika personligheter hos varje individ! Detta är något vi har lyckats med inom denna kull, både genom färger och beteenden.

Föräldrarna till kullen finns att träffa på plats. Pappan är hoppad på medelsvår nivå men inte startad ännu. Båda föräldrarna är i god form och har ett mycket trevligt temprament.

   Namn: Adventure with Bianca ( Bianca )

Färg: svart winertecknad

Ögonfärg: Blå

Päls: Dubbelmanad

Kön: Hona

Övrigt: Bianca är en riktig livsnjutare med mycket spring i bena. Hon älskar att mysa och upptäcka värden! 

    Namn: Luna love you good ( Luna )

Färg: begie/brun Japantecknad Winertecknad

Ögonfärg: Blå 

Päls: Enkelmanad 

Kön: Hona

Övrigt: Luna är en riktigt lugn tjej som gillar att mysa. Men även Luna, gillar att springa i hagen och busa

 När du köper en kanin hos oss är den: 
- Klo klippt
- Bettfelskontrollerad
- Katt och barn van.
- Dagligen hanterad

Det medföljer:
- Härstamningsbevis
- Övergångsfoder
- Skötselråd

För att få mer information, bilder eller om du vill tinga, maila klara.goransson.02@gmail.com eller selmamossberg@gmail.com  . Finns ca 1 mil utanför Falun, Dalarna. Transport brukar oftast lösa sig.

Du är såklart varmt välkommen att titta på dom små liven!

Annons:
farvendal
2015-08-31 08:20
#1

Inte för att vara sådan, men det finns inget som heter beige/brun japantecknad. Har du tydligare bilder på kaninen och dess föräldrar, så kanske vi kan komma på korrekt färgbenämning?

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Livetsomkaninägare
2015-09-01 19:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#2

Hej! Ja, hon har en jätte svår färg, och haft väldigt svårt att färgbestämma henne! Dessutom är jag är inte är så jätte bra på färger och håller på att lära mig. Men hon är liksom beige på kroppen förutom i naken  då hon är vit och så har hon en vit bläs i pannan, och sedan har hon ju sträck som japantecknade har, men färgen på sträcken är typ havanna.  

Föräldrarna till denna kull är madagaskar brokad och vit blåögd.

Kunde inte ta någon bild nu då ljuset är så dåligt, men kan skicka några bilder  sen förr, men ljuset är väldigt ljust så kan vara svårt att se!

[Sockertoppens_kaniner]
2015-09-02 08:53
#3

#2 Tycker att färgen påminner om en kanin som en uppfödare här på iFokus hade. Egern/vit zobel japantecknad. Men din kanin är även wienertecknad. Om Malin (uppfödaren) ser tråden kan hon kanske rätta mig. 🙂

farvendal
2015-09-02 10:34
#4

brun/gul japantecknad wienertecknad var min tanke, men vet inte riktigt faktiskt.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Klara16
2015-09-02 15:50
#5

Skulle vara jätte bra om Malin kunde rätta!😃 hon skulle mycket väl kunna ha zobel då hennes morfar och hennes gammal morfar är zobel, dock blå och brun zobel. #4 jo, har också varit inne på de, men hon är inte gul utan liksom beige så vet inte heller riktigt

Klara16
2015-09-02 15:53
#6

Sökte på Google på eger/vit zobel Japanteknad och hon ser exakt ut så! ( om ni undrar varför jag heter två olika saker är det för att jag har en inloggning på datorn och en annan på ipaden ;)

Annons:
[Sockertoppens_kaniner]
2015-09-02 17:57
#7

#6 Då stämmer det förmodligen. 👍

Klara16
2015-09-03 21:41
#8

Puttar för Bianca och Luna

Klara16
2015-09-06 10:42
#9

BIANCA TINGAD!

Klara16
2015-09-21 16:36
#10

LUNA SÅLD! Men Bianca är tillsalu igen! Mer bilder och information kan få vid intresse:)

Upp till toppen
Annons: