Annons:
Etikettutställning
Läst 695 ggr
NinaLotta
2015-08-29 21:10

Petutställning / keldjursbedömning

Hejsan! Har en liten fråga kring keldjursbedömning. Min lilla Charlie har blivit utställd en gång på en "riktig uställning". Och nu i våras blev han biten av en vildkanin. Så liten bit av hans öra är av. Och hans näsa är sne. Den 5 sept är det uställning o då tänkte jag stambokföra Charlie. Eftersom det inte går att ställa ut honom mer. Jag läste nyss att dem även ska ha en keldjursbedömning. Då tänkte jag varför inte? Nu till frågan : Kan man ställa ut honom även om han blev biten / skadad? (Kan försöka lägga in en bild) Och en till fråga : Har en till kanin som kanske ska ställas ut på samma ställe som Charlie. Kan man göra det även om hon har dubbelhaka? Hoppas ni förstår texten! Tack på förhand! // Tilda

Annons:
NinaLotta
2015-08-29 21:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Kan lägga in fler om det inte går att se :)

Peak303
2015-08-29 21:13
#2

En PET bedömning är ju till för kelkaniner. Jag vet faktiskt inte hur de tar på sådant. Beror ganska mycket på vem det är som sitter där. Jag hade ställt frågan innan. :)

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

farvendal
2015-08-29 22:05
#3

De bedömer ju kaninens skick och hull, osäker på hur de skulle bedöma såna där skador. Jag har för mig att en kanin med snea tänder blev nollad iallafall.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Upp till toppen
Annons: