Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 1104 ggr
[thildaaaa]
8/29/15, 7:36 PM

Innekanin--->utekanin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag tänkte flytta ut min kanin nu under vintern Han är 2år och har bott ute på sommrarna vissa veckor och verkat klara det utan problem även i ösregn! Och just nu har jag ute honom på dagarna i en Hage till ganska sent Han är en teddydvärgvädur och har då redan en del päls, men hinner han sätta tillräckligt för att klara den svenska vintern om jag flyttar ut honom snart? Har hittat en bur hittills som jag tänkte ställa på vår altan (alltså ganska så mkt lä) och bygga ett trägolv under Har ni erfarenhet av denna bur?/tycker den ser bra ut? Nu när jag har kollat runt så verkar den vara den mest prisvärda och lagom stor osv Eller är det någon som ens vet något om Zooplus?

Annons:
[thildaaaa]
8/29/15, 7:37 PM
#1

Ojdå rubriken blev knäpp… Om någon ser det som kan ändra så kan du skriva "innekanin till utekanin"

Viccan92
8/29/15, 10:11 PM
#2

Jadå du kan flytta ut honom snart utan problem.  Fast vänta inte tills det börjar bli minusgrader direkt. Har tyvärr ingen erfarenhet av buren. Men den ser inte direkt så vindtätt ut att ha på vintern. Om jag vore du så skulle jag nog försöka få tag på en snickare som kan bygga en ordentlig åt dig. Jag har tur att min pappa bygger så jag får dem precis som jag vill. Man vill ju inte att dem ska frysa.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Kaninernaa
8/29/15, 10:45 PM
#3

Det är bättre att du har en hög o lite mindre bur med massa halm o spån. Det är nästan bättre att bygga en själv för då får man den bäst oftast! Men det går fortfarande att flytta ut kaninen så den får päls å allt lycka till

[thildaaaa]
8/30/15, 12:43 PM
#4

Jaha… Jag hade tänkt å bygga upp den på plankor och ha typ mattor som botten där nere och sen fylla sovhuset med en massa halm Den har ju bara nät på framsida och inte på baksida elr sidor… Men jag skulle kunna komplettera den med lite plankor elr så Jag tror att det skulle ta för lång tid om jag ska försöka hinna bygga en bur från grunden med tanke på att jag har en del i skolan osv… Men vad bra att det går att flytta ut honom fortfarande! När skulle ni säga är senast man kan flytta ut kaniner? Är det i september typ? Har för mig det…

[thildaaaa]
8/30/15, 12:50 PM
#5

Hmm man kan nog bygga om övervåningen så att hela blir en sovdel genom att ta bort mellanväggen och täcka mer av gallret istället Vad tror ni om det? Jag vill så gärna ge honom mycket utrymme att röra sig på och denna bur är 175cm lång vilket jag tror han kmr älska till skillnad från 120 buren som jag har inne nu

ra-17
8/30/15, 1:50 PM
#6

Det bästa hade nog varit att bygga själv. Skulle nog fungera att bygga på denna också. Isåfall skulle du få sätta på ben och bygga golv i nederdelen. Sen även byta ut gallret (vet inte om man måste byta allt eller bara lite). Sen ha halm och så så kan det nog gå. Har dock inte så mycket erfarenhet av utekanin. Får jag fråga varför du väljer att flytta ut kaninen? :-)

Annons:
[thildaaaa]
8/30/15, 1:52 PM
#7

Anledningen är för att han låter helt sjukt mycket på nätterna… Enda stället jag kan ha honom på är i mitt sovrum och då kan jag ej sova… Mina föräldrar vill ej att jag har buren någon annan stans… Det andra alternativet är att sälja hobom och det är jag inte redo för

ra-17
8/30/15, 1:56 PM
#8

#7 Okej, jag förstår. Vill du gärna ha honom inne om det inte låtit så mycker? Isåfall kan du fundera på vad det är som låter? Min kanin lät massor förut men jag var t ex bytt underlag, vattenskål istället för vattenflaska osv. Vad är det som gör att det låter tror du? :)

[thildaaaa]
8/30/15, 3:09 PM
#9

Han sätter sig i ett hörv av buren och kräver timma efter timma, det blir ett väldigt högt ljud och även om jag säger till osv så slutar han inte Jag har verkligen försökt… Gett honom grävlådor tex(detta gjorde det värre för då fick han igång grävningen ännu mer)

ra-17
8/30/15, 6:21 PM
#10

Hum, låter besvärligt. Vad har du för material i buren? Min kanin grävde en del innan då jag hade spån men nu har jag filt, då gräver han inte lika mycket.

[thildaaaa]
8/30/15, 8:40 PM
#11

Jag har matta och en kattlåda, han gräver i båda

ra-17
8/30/15, 8:59 PM
#12

Vad jobbigt! Har det varit så hela tiden? Tror du det beror på att han är uttråkad? Har du prövat att ha honom lösgående i ett rum, om det går? Om min kanin sitter i buren gräver han rätt mycket på sin filt, men nu har jag honom frigående i mitt rum och det fungrar bra. Brukar du ta ut din kanin i sele? Skulle du hellre vilja ha honom innomhus (än ute) om han inte lät? :-)

[thildaaaa]
8/30/15, 9:12 PM
#13

Klart jag skulle vilja ha honom inne… när jag har haft honom inne i mitt rum (nu står han i brorsans före detta rum så länge som en nödlösning) så har han fått vara lös så länge jag varit där, men jag kan ej ha honom helt frigående för jag har så mycket sladdar och annat farligt som jag ej kan ta bort… plus att han ibland kissar i min säng… och jag tar ut honom rätt ofta i sele och i hans Hage utomhus, men han vägrar att ge upp sitt grävande…

första året gjorde han ej det, han började nog tidigt på våren och det har bara blivit värre…

men nu har jag beställt den där uteburen och vi håller tummar och tassar att det blir super!

Annons:
ra-17
8/30/15, 9:20 PM
#14

Okej. Ja det låter ju besvärligt. Så han gräver även när han är lös i rummet eller? Jag har gränsat av med kompostgaller. Får hoppas att det löser sig med buren då. Jobbigt läge…. :/

[thildaaaa]
8/30/15, 9:35 PM
#15

Nej för när han var lös var liks på dagen/eftermiddagen och sen stängde jag in honom vid 23/24 och då började han gräva… suck

ra-17
8/30/15, 9:57 PM
#16

Okej. Då är det ända som kanske skulle vara värt att testa att ha honom ute på natten nån/några nätter och se om det går bättre. Annars måste du kanske flytta ut honom. :/ Du tror inte att du kan flytta på kablarna lite och kanske sätta kompostgaller för att pröva? Antar att fu refan har försökt att ha mycket aktiveringsgrejer i buren, annars kunde det kanse hjälpt…

Upp till toppen
Annons: