Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 828 ggr
MissanTissan
8/29/15, 6:13 PM

(S) Kaniner

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Nu har vi fått in några akuta situationer till Missan's Djurhjälp och söker därför hem åt kaninerna. 

Bild 1
Namn:Aragon
Ras/Djurtyp:Kanin, Dvärgvädur
Ålder: 1,5
Uppfödare/djuraffär: Okänt
Personlighet: Hans hem säger: Aragon gillar att mysa men uppskattar mer att skutta runt och att äta.
Kastrerad: Nej
Vaccination: Okänt men troligen.
Anledning till omplacering: P.G.A Tidsbrist
Problematik:?

Bild 2
Namn: Humlis
Ras: Troligtvis siamesfärgad (?) dvärgvädurskorsning
Ålder: Vet ej, men troligtvis cirka 6 år
Uppfödare/djuraffär: Okänt då hon är hittekanin som hittades på Humlegården 2010/2011
Personlighet: Nyfiken & sällskaplig på sina villkor
Kastrerad: Nej
Vaccinationer: nej
Anledning till omplacering: Vi har tyvärr ingen möjlighet att ha kvar henne efter att vi flyttat då vår nya lägenhet inte har någon balkong och vi har ingen möjlighet att ha henne inomhus.
Problematik: Hon gillar inte att bli tillfångatagen (men är sen lugn när hon väl är uppe och blir gärna klappad då). Inga andra problem

Bild 3
Namn: Kallas för Josefin
Ras/djurtyp: Okänd, med troligen någon lejonhuvad korsning
Ålder: Okänt, men minst 1år
Uppfödare/djuraffär: Okänd, slängdes ut av en familj i skogen, hittades av mammas vännina, hade då 4 ungar.
Personlighet: Tyvärr ganska rädd och lätt stressad, men hur mysig som helst när hon fått tid på sig att lugna ner sig
Kastrerad: Nej
vaccinerad: Nej
Anledning till omplacering: Jag tog henne bara tillfälligt med hennes sista unge, ungen kommer stanna men mamman går inte alls ihop med min kastrerade hona. De slåss till döden i princip. Men hon är inte den som är elak! Hon blir jätte glad av sällskap men min andra hona blir riktigt elak mot henne. Även plats brist då jag bor i lägenhet och har fler djur..
Problematik: Är som sagt hittekanin, är väldigt nervös och rädd. Sprattlar en del innan hon lugnat ner sig. Bits inte hur rädd hon en är! Passar ej till barn och kräver mycket pälsvård.

Bild 4
OBS! Flyttar endast med Kim!

Namn: Pepsi
Född: februari 2014
Uppfödare/djuraffär: Kommer från Djuraffär
Personlighet: Glad och nyfiken tjej som gillar att bli klappad och är alltid snäll.
Kastrerad: Nej
Vaccinerad: Nej
Anledning till omplacering: Bor i andrahand och får inte ha djur för lägenhetens ägare
Problematik: Ej van att sitta i burÖvrigt: Van vid barn och hundar

Bild 5
OBS! Flyttar endast med Pepsi!

Namn: Kim
Född: oktober2014
Uppfödare/Djuraffär: Kommer från djuraffär
Personlighet: lugn snäll nyfiken
Kastrerad: Ja
Vaccinerad: Nej
Anledning till omplacering: Lägenhetens ägare vill ej att det ska finnas djur P.G.A allergi
Problematik: Inte van vid att sitta i burÖvrigt: Van vid barn och hundar

För mer info skicka SMS eller mejla! :)
Hemsidan: http://missansdjurhjalp.weebly.com/bloggen.html

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: