Annons:
Etikettmat-och-utfodring
Läst 2099 ggr
Humus
2015-08-03 20:13

Oregano

Och alla andra örter man kan odla kan man ge det till kaniner? som t ex mynta i alla de smaker som det finns av dem? lemongrass? timjan, salvia, dill, mejram etc

Annons:
crimson
2015-08-03 20:22
#1

Persilja vet jag kaniner kan äta, utöver det tror jag inte att andra örter är jättebra för dem, då de är för starka.

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

Trebit
2015-08-03 20:26
#2

Enligt min erfarenhet går de flesta örter jättebra och är storfavoriter hos kaninerna, speciellt basilika och mynta! Timjan gillas också och går jättebra att torka och ha under vintern. Bara allt introduceras i liten mängd så. Tror man ska hålla sig borta från gräslök, men har ingen komplett lista i huvudet på vad som är onyttigt riktigt. Kanske någon annan har en mer utförlig lista :)

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

iWontBite
2015-08-03 20:31
#3

Just oregano har jag ingen aning om, men jag kan inte tänka mig att det skulle vara farligt! Det är inte starkt för matsmältningen, bara i smaken. Frågan är nog snarare om kaninen tycker det är gott?

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

Humus
2015-08-03 20:32
#4

Gräslök ger jag inte ens hundarna.. Basilika får de samt citronmeliss o persilja.. Men vill utöka kryddträdgården och odla inne nu i höst/vintern..

iWontBite
2015-08-03 20:32
#5

#2 Jag vet inte om gräslök är en riktig lök, haha, men det ska man i alla fall inte ge till kaninerna så. Odla inte lök (Y)

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

*~HamsterHamster~*
2015-08-03 20:32
#6

#2 precis^^ De är nyttiga allihopa utöver att kaninerna älskar dem =) (Gräslök får man ge i små mängder )

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Annons:
Humus
2015-08-03 20:38
#7

Gräslöken ville ej överleva för mig i år..

Upp till toppen
Annons: