Annons:
Etikettallmänt
Läst 1158 ggr
[Melbun]
2015-08-02 23:22

Zooplus leverans?

Beställde ett paket från zooplus den 24 juli och jag gissar att det kommer komma snart då det ligger hos postens utlämningsställe där jag bor. Är det någon som vet inom vilka tider de brukar levereras? Posten brukar tyvärr ha en tendens att sno mina paket och nu gäller det ett paket på 18kg som kan bli lite knepigt att hämta :| Har bara beställt från zooplus två ggr tidigare så jag vet inte vad som gäller men man måste väl vara hemma vid leverans? De dumpar väl inte paketen utanför dörren ifall man är ute?

Annons:
Trebit
2015-08-02 23:26
#1

De gånger jag varit hemma vid leverans har de alltid ringt på dörren, oftast mitt på dagen/tidig eftermiddag. En gång fick jag en lapp i brevlådan om att jag kunde hämta på posten dagen efter så jag drar slutsatsen att de inte lämnar paket om ingen är hemma.

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

[HundochKatt]
2015-08-02 23:26
#2

Har för mig att Zooplus kräver signering, så skulle inte tro att de bara dumpar av paketet utanför din dörr. Så förmodligen får du hämta det på utlämningsstället.

Trebit
2015-08-02 23:34
#3

Jag har dock aldrig behövt signera! Om posten delar ut eller inte kan ju vara olika beroende på var man bor. Här i Stockholm levererar zooplus med Bring Citymail och är man inte hemma för att ta emot paketet skickas det tillbaka till dem för att sen levereras till postens utlämningsställe dagen efter.

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

[Melbun]
2015-08-02 23:39
#4

#1 #2 Ja det har ni nog rätt i att de kräver signering då :) Man kan välja leveranstid själv om man betalat för hemkörning mellan 7-11, 11-15 och 17-21 ungefär men vet inte hur vanligt det är att de faktiskt dyker upp 17-21? Har själv aldrig varit med om det.. Har aldrig kunnat hämta ut mina paket tidigare så jag har bara låtit det vara och returnerat paketen med pengarna tillbaka.. Men nu är ju paketet från Tyskland så det blir ju lite knepigt isf.. :d

[Melbun]
2015-08-02 23:45
#5

#3 Jag vet faktiskt inte om det är postnord eller bring.. Kan nog vara bring? Jag har varit med om att de har lämnat utanför dörren när jag var hemma (stod i duschen). Så då har de vetat att jag var hemma och antagligen inte orkat vänta utan dumpat det utanför så nu blir jag lite osäker på vad som faktiskt gäller.

Trebit
2015-08-03 09:32
#6

#5 Oj okej, kanske helt beror på vilken brevbärare man har och hur mycket paketet väger (vs. hur lat denne brevbärare är). Jag skulle ju föredra om de lämnade paket vid dörren då jag bor i lägenhet högst upp (så bara jag samt en granne går där), men bor man i hus kanske man inte vill att det ska stå paket så folk utifrån ser. Men att du får boka hemkörning låter inte som när jag beställt från zooplus, däremot vet jag att postnord ofta har det vid större leveranser (helt omöjliga är de då också ur min erfarenhet). Lycka till med ditt paket i alla fall! Hoppas det löser sig!

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Annons:
Fridaaaa
2015-08-03 09:41
#7

När jag beställt därifrån så har jag fätt det med posten ut hit. 
Är vi inte hemma, så får vi hämta ut det.
Är dock bara visst antal kilo som hemlevereras annars får man hämta ut.Så har jag fått veta i alla fall.

Jag behövde inte boka hemkörning, ingår.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Melbun]
2015-08-03 10:22
#8

Nä precis det var för ett annat paket jag fick boka hemkörning :) Gällde då postnord x( Ringde och önskade ifall de kunde komma så sent som möjligt då jag jobbar ca 7-17. Kommer 17:10 ändå så då skulle jag hämta ut paketet själv men de sa att öppettiderna var till 16:30 och en ny utkörning skulle gå på 300kr, samma pris för paketet från början.. xD Men kör de då ut paket under hela dagen eller finns det en viss tid de inte kommer efter? Har inte lyckats hitta något om det alls :s

farvendal
2015-08-03 10:40
#9

De har alltid kommit sent på förmiddagen eller mitt på dagen för mig, mellan 11-13 typ.  

Är man inte hemma får du hämta paketet hos posten. 

Men paketet brukar ju inte åka till postens utlämningsställe INNAN det levereras hem. Inte vad det brukar stå på paketspårningen iallafall. Så låter mer som att du kommer få en avi om att du kan hämta det där. Men vad vet jag.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

[Melbun]
2015-08-03 10:53
#10

#9 Ja jag tycker det är lite konstigt?? Väger 18kg så det ska lämnas till dörren för det är över 20kg man får hämta ut om jag inte har helt fel.. Det står dock bara försändelsen transporteras och ort jag bor i sedan 29jul. För helger kör de ju inget och någonstans är ju paketet xd Har varit hemma hela veckan så missat paketet har jag inte gjort iaf. När skolan börjar så blir det nog animail istället de lämnar ju vid dörren :)

farvendal
2015-08-03 10:59
#11

#10 Aha, men står det så är det nog lugnt. Trodde det stod typ "försändelsen har kommit till utlämningsställe "Då dyker det nog upp hos dig idag. Om inte leveransmänniskorna är lata och åker med det direkt till posten för att det är enklast (ja, jag har varit med om det)

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

[Melbun]
2015-08-03 11:03
#12

#11 Oh no xD hm ja för vi ska ut idag vid 15, 16 kanske så lite därför jag hoppas att de inte ska komma så sent. Återstår att se :)

Fridaaaa
2015-08-03 11:19
#13

#11 Med varit med om det, de har påstått att man inte varit hemma vilket varit skitsnack :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Melbun]
2015-08-03 11:30
#14

#12 #13 Nä vad dålig stil så kan man ju inte göra? Det borde man lämna in klagomål på.. De har tidigare ringt och påpekat att man inte är hemma när de ska lämna paket men att bara strunta i det känns rätt ruttet.

Fridaaaa
2015-08-03 11:32
#15

#14 Går inte att bevisa :/ Jag ringde och klagade och de sa bara att jag inte kan bevisa det. Jag ser när posten kommer och tutar dem som de brukar göra annars så hör vi det in.. Beställt från flera olika ställen med hemleverans och det har alltid fungerat, är just zooplus som strulat ibland.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Melbun]
2015-08-03 11:35
#16

#15 Trött man blir.. Får väl se om de dyker upp eller ej. :D

Fridaaaa
2015-08-03 11:36
#17

#16 Ja verkligen :/
Håller tummarna! :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Melbun]
2015-08-06 15:49
#18

Haha nope. Postnord har lyckats "tappa bort" mitt paket. Ska tydligen kontakta leverantören för att de ska höra av sig till dem. :( Jag gissar att paketet ligger hos dem men de vet inte vilket det är…. x) Någon som varit med om detta tidigare? 😂

farvendal
2015-08-06 15:51
#19

Postnord har inte speciellt gott rykte om sig. Inte första gången det händer, så är inte förvånad.

Men alltså, hur fasen kan man tappa bort ett paket på 18kg? Haha, fattar inte.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Trebit
2015-08-06 15:55
#20

Postnord är inte att leka med alltså. Förra hösten när vi skulle få en TV hemlevererad var de här tre gånger och tyckte inte att det gick fram några signaler på telefonen innan någon var smart nog att faktiskt ringa på dörren. DE hade fel på sina telefoner så vi fick ta ledigt från jobb och vara hemma och vänta på en leverans som inte kom, upprepade gånger. Pinsamt! (Sorry, OT)
Hoppas du får tag i ditt paket!

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Annons:
Fridaaaa
2015-08-06 15:57
#21

#18 Låter som extremt dålig bortförklaring xD Men inte förvånad ett dugg.
Syrran fick hem ett paket av två, och det andra fick hon hämta ut istället för att leverera båda samtidigt

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Melbun]
2015-08-06 15:57
#22

#19 haha jag vet inte. Inte är jag nöjd med dem iaf! Skickade hur som helst ett meddelande till zooplus om att kontakta dem då paketet är "borta" så jag hoppas att de kan fixa problemet 😂 Hon i kundtjänst sa att varken jag eller hon vet hur det ser ut så de vet helt enkelt inte vad de ska leta efter så de behöver ha kontakt med zooplus.. Kanske är det extra svårt att hitta ett paket med 20kg kattströ och en fästingplockare… jag vet inte :( Sånt här händer verkligen alltid mig. Förstår inte 🤔😂

Ellismakaroner
2015-08-06 15:58
#23

Postnord tappade bort även mitt gigantiska paket från zooplus. Det är leverantören som måste reklamera (absurt att köparen ska behöva ringa fram och tillbaka…). Maila zooplus och förklara, de är jätteschyssta tycker jag. De skickade direkt ett nytt paket till mig.


Fridaaaa
2015-08-06 15:59
#24

#22 Är trist för zooplus när det strular i Sverige :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Melbun]
2015-08-06 16:02
#25

#20 haha pinsamt!!! Jag vill verkligen bojkotta postnord men man har nog inte så mycket val 😂

#21 Eller hur.. Sjukt onödigt. Hon sa att det har "fastnat" någonstans så det är väl någon som har missat något på posten där.. Jag har ändå jobbat på en del ställen där man vet hur viktigt det är med ordernummer till just för att saker inte ska "försvinna".. Det ska liksom inte gå att tappa bort sånt 😂

[Melbun]
2015-08-06 16:05
#26

#23 Hoppas det. Var ganska enkelt och smidigt att mejla dem så det var ju bra :) Även om jag kanske uttryckte mig lite halvdåligt så borde de ändå ha förstått poängen hoppas jag 😂 Håller med dig att det blir mycket problem för mig som köpare som kanske inte riktigt förstår vad som gått fel.

[Melbun]
2015-08-07 09:39
#27

Men jösses paketet hade faktiskt skickats tillbaka till zooplus av någon anledning men det kunde tydligen inte postnord svara på? xD De frågade om jag ville ha en ny leverans eller pengarna tillbaka så det är ju tur att det löser sig (hoppas jag)

Annons:
farvendal
2015-08-07 09:42
#28

Haha men allvarligt, jag hade gått i taket om jag var du 🤔

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Fridaaaa
2015-08-07 09:43
#29

#27 Zooplus är bra på det sättet, att de är bra att prata med, och försöker lösa det så gott de kan när postnord strular till det.👍

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Melbun]
2015-08-07 09:49
#30

#28 #29 ja för nu har jag bara ströt som de har i toalådan resten är slut XD det var ju tänkt att paketet skulle komma i tid då vi åker utomlands så kaninvakten har grejer till kaninerna. Man kan väl inte göra mycket annat än att skratta åt eländet.. :/ önskade en ny leverans iaf så förhoppningsvis går det hela vägen denna gången xD

Trebit
2015-08-13 09:43
#31

Alltså det måste vara någon förbannelse över de som beställer ökoplus… beställde från zoo.se (köper hö därifrån så vi tog det samtidigt) med expressleverans så det ska komma samma kväll, men det var i TISDAGS. Nu väntar jag bara på att klockan ska bli 10 så jag kan ringa deras kundservice och undra var min expressleverans (som kostar extra) är någonstans. Kaninernas toalådor är fulla och jag har inget att byta med! Ack.

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

[Melbun]
2015-08-13 09:53
#32

#31 Hahaha din stackare :) har du inte kollinummer så att du kan kika var det är? Jag fick mitt paket igår men jag är i Frankrike så jag hoppas att de lämnat paketet på hemköp där man brukar hämta det och inte posten för då är jag körd!!! :( men jag känner igen det där beställde från animail då jag hade slut på strö redan i torsdags och det kom efter 2 dagar (enbart för att kaninvakten skulle kunna byta) xD

Trebit
2015-08-13 09:57
#33

#32 Inget kollinummer nej… I mailet står det att det ska skickas ett nytt mail när leveransen är på väg, men de gör aldrig det för expressleveranserna, just för att de sänds inom ett par timmar efter att man beställt. Snart är kl10!! Idag vill jag ta mej tusan ha mitt ökoplus.

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

farvendal
2015-08-13 10:55
#34

#32 haha så det har kommit fram nu.. tog bara två veckor. hur länge är du i frankrike? hämtar man inte ut sitt paket inom en viss tid skickas det ju tillbaka haha..

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Annons:
[Melbun]
2015-08-13 18:40
#35

#34 haha ja eller hur \o/ jag är hemma på söndag så det ligger ju iaf en vecka (brukar väl vara 2?). Jag hoppas dock bara att det inte ligger hos posten utan där man hämtar hos mig :D #33 kom det idag eller? ;)

Trebit
2015-08-13 20:31
#36

#35 Ja jag ringde och snackade med dem och det var "expressleverans" firman som klantat till det. Fick det någon timme efter jag ringde, riktigt express äntligen. Plus det extra jag betalade för express ska jag få tillbaka! Kaninerna verkar rätt nöjda med öko plus i alla fall, efter den första skeptiska fasen i alla fall!

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Upp till toppen
Annons: