Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 807 ggr
Klara16
8/2/15, 6:30 PM

Kaninunge inre fel?

Hejsan!! Jag har nu en kull på 2 veckor. För en vecka sen började vi stödmata en kanin unge med kattmjölk ersättning, efter som han var du väldig small och dubbelt så liten som sina syskon:/ Nu har de andra syskona öppnat ögon och fått hår överallt! Men den lilla har öppnat ögona ca 1 mm och de konstigaste är att han har inge mycke hår alls! Han har mycke hår mitt på ryggen och huvudet. Sen har han hår på vissa ställen på fötterna hår och jätte lite hår på magen, men annars är han naken i naken, under hakan, runt ögorna och på sidorna! Men han växer och blir större och han är pigg och så. Vi börjar fundera på om han har något inre fel? Har någon varit med om de förut? Tacksam för svar!

Annons:
RebeccaG
8/2/15, 6:55 PM
#1

Hur många ungar är det i kullen? Du kanske borde fundera på att avliva ungen.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Klara16
8/2/15, 7:01 PM
#2

De är 6 stycken så mjölken borde räcka :/ ja, den tanken har jag funderat på men jag vill helst inte avliva den då den är så pigg!

[neptunens]
8/2/15, 7:44 PM
#3

Bild? Går bra att Pma.
Det verkar onekligen vara något fel på den lille, så jag skulle avliva.

Peak303
8/2/15, 8:22 PM
#4

Då jag läser detta så säger jag att det är fritt fram för dig att publicera bild på den lille. Då det handlar om hälsan på ungen i detta fallet.

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

pernillaoscarsson
8/2/15, 8:28 PM
#5

Det är inte lejon i kaninen va? Blir de dubbelmanade så är de nakna på sidorna ganska länge. Sedan upplevde jag att mina dubbemanade ungar öppnade ögonen segare än de andra ungarna. Dock var de inte direkt mindre.

Klara16
8/2/15, 9:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#6

#5 jo, de är lejonhuvud dvv, men ingen av föräldrarna är dubbelmanade. Men pappans farmor är dock dubbelmanade :)

Annons:
Peak303
8/2/15, 10:37 PM
#7

Om båda föräldrarna är enkelmanade kan de få dubbelmanade ungar. Tycker inte det ser jättekonstigt ut. Mer än att den i den åldern borde fått lite mer päls över hela kroppen :s

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

pernillaoscarsson
8/2/15, 10:50 PM
#8

Jag jämförde med mina dubbelmanade jag hade och de hade mer päls vid samma ålder. Men om du tycker att ungen växer och är pigg så avvakta. Det kan ju vara att den är senare i utvecklingen bara. Kanske beror den sena pälsväxten på att den stödmatats och inte fått i sig samma näring som från mamman?

Klara16
8/3/15, 6:57 AM
#9

Ja, vi får hoppas på endast lite sen utveckling:) men borde man ta ut den lille ur boet och ta in honom när de andra har hoppat ur boet?

Majaa12
9/12/15, 6:24 PM
#10

Hur gick det med den lilla?

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Sxne
9/12/15, 8:35 PM
#11

Hur gick det med ungen? :)

Klara16
9/21/15, 7:09 PM
#12

Han är nu väldigt pigg och go:) Han har fått teddypäls, har dock fortfarande tångbett fast han är 9 veckor, så ska slipa hans tänder snart:)

Klara16
9/21/15, 7:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Morot och jordgubb mustasch 😂

Annons:
Upp till toppen
Annons: