Annons:
Etikettallmänt
Läst 1221 ggr
EmmaLisaH
7/30/15, 9:09 PM

Sätta ihop kaniner, alla era tips

Heej:) Alla era tips/erfarenheter av att sätta ihop kaniner:)

Annons:
Irmelinis
7/30/15, 9:27 PM
#1

Är lite lat idag och länkar dig till en tidigare tråd med massa bra tips? :) 

http://kanin.ifokus.se/discussions/5214ffedce12c42aca000565-satta-samman-tva-kaniner

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

lovemysack
7/30/15, 11:56 PM
#3

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Idakarrlsson
7/31/15, 12:20 AM
#4

Länken #3 tipsade till gillar jag. Ett big no no när det gäller ihopsättning av kaniner är användning av transportburar i alla format. Enligt mig då förstås.

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

[Hönan]
7/31/15, 12:31 AM
#5

Ha gott om utrymme. Låt kaninerna bo grannar med nät mellan i några dar innan, ca en vecka är lagom. Du kan utfodra som vid gallret så att de får äta ihop under tiden. Se till att det finns många gömställen och nivåer. Ställ in saker de kan gömma sig bakom och hoppa upp på. Se till att det finns gott om mat och vatten. Övervaka men gå inte i mellan i onödan, då förlänger du bara uppgörelsen. De kommer antagligen att slåss, det viktiga är att en kapitulerar. Om de inte är helt avslappnade och bråkar mkt, sätt dem då på varsin sida gallret när du inte kan övervaka, öppna upp åt dom dagligen med uppsikt tills de börjar acceptera varann. Det handlar om att kunna läsa kaninerna och veta när man ska låta dom vara och när man måste gå i mellan. Oftast löser som det på egen hand men man ska alltid ha uppsikt.

Upp till toppen
Annons: