Annons:
Etikettbilder
Läst 2989 ggr
aliiciaj
7/30/15, 8:02 PM

Harens bildtråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Kom på att jag inte har en bildtråd om lilla Haren, men några här inne kanske ändå vet vem hon är då hon varit med i några andra trådar.

Det enda jag vet om Haren är att hon blir fyra år i september. Från början skulle jag passa henne av en barnfamilj men de ville inte ha kvar henne och hon var väldigt vanvårdad så jag behöll henne. Det första jag gjorde var att ta henne till veterinären. Det konstaterades att hon var otroligt omusklad och formodligen varit instängd i en liten bur dygnet runt, bettfel och ofixade tänder så hon inte kunde äta och var hur mager som helst, klorna var inte klippta på flera månader så hon hade brutet en tå på grund av det och så hade hon en ögonskada.

Tänderna fixades, klorna fixades, jag bytte foder på henne och lät henne få röra sig ute mycket så hon skulle muskla på sig. På några månader fick jag henne att från att väga 800 gram väga 1,2 kilo, hon gick alltså upp 50 % av sin vikt. I år fick hon även framtänderna bortopererade.

Haren är i alla fall en kanin som inte går att beskriva med ord.  Hon är en ganska envis, men väldigt intelligent kanin som bor frigående i vårt hus dygnet runt. På dagarna har vi ytterdörren öppen så hon kan springa ut och in när hon känner för det. Trots att hon inte har framtänder kan hon beta gräs utan problem, och klövern är hennes favorit 😉

Det bästa hon vet är att bli kliad och klappad mellan öronen. Det sämsta hon vet är i fall jag äter något och hon inte får smaka 😛

Annons:
aliiciaj
7/30/15, 8:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#1

Gräs är gott! Med den jobbiga selen är ivägen 😛

aliiciaj
7/30/15, 8:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#2

Haren älskar snö!

aliiciaj
7/30/15, 8:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#3

-

Cajsis7
7/30/15, 8:17 PM
#4

Underbart fin!😊

Ja tänderna var ju ett problem men är man en tuff envis kanin som vill överleva samt en ny väldigt fin ägare  som tar väl hand om än verkar det j inte vara något större problem🙂😉

Zingo

aliiciaj
7/30/15, 8:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Haren älskar när Kasper papegojan kliar henne med näbben 🙂

aliiciaj
7/30/15, 8:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Vill Haren ha något, ja då ser hon till att få det 😂

Annons:
pernillaoscarsson
7/30/15, 9:33 PM
#7

Haha, vilken charmig kanin. Och vilket härligt liv hon fått :D

aliiciaj
7/30/15, 10:15 PM
#8

#4 Ja tänderna har varit ett stort problem. Men nu äntligen är dem borta och hon äter hur bra som helst utan dem. Förut klippte jag höet till henne för veterinären sa att jag skulle det, men jag gör det inte längre för hon äter hellre vanligt hö. Hon äter precis samma saker som sin burkompis nu utan problem :) #7 Jaa hon lyser upp min vardag med sina tokigheter! :D

Irmelinis
7/30/15, 11:08 PM
#9

Otroligt söt, hon verkar vara en stor personlighet :) Vilken tur hon hade som fick komma till dig och slippa leva i en dum liten bur och med felväxta tänder. Där fick du en vän för livet, det bara lyser klokhet ur ögonen på henne! Sådär på kaniners busiga vis.

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

UniQz
7/30/15, 11:31 PM
#10

Vilken underbar liten dam, super söt! ❤️

Smultrondraken70
8/1/15, 11:41 AM
#11

Fina Haren❤️

aliiciaj
8/1/15, 3:17 PM
#12

#9 Jag håller verkligen med! Hon är så speciell hon, kunde inte önskat mig en bättre kanin än henne :) #10 # 11 Tack :D

HunterLily
8/1/15, 6:47 PM
#13

Hur gammal är hon?❤️

Kaninhoppning

Annons:
aliiciaj
8/1/15, 7:36 PM
#14

#13 som jag skrev i #0 så blir hon fyra år i september :)

marirose
8/1/15, 8:42 PM
#15

Så fin kanin Haren är och vilken bra matte hon fick 🙂

aliiciaj
8/20/15, 1:42 PM
#16

Hemma så hoppar Haren så himla duktigt, jag känner att vi blir ett tillsammans och hon lyssnar så bra på mig. Jag har slutat hoppa henne med koppel, för hon hoppar bättre utan. Lite kul för hon lyssnar verkligen när jag säger hopp, för om jag inte säger hopp då hoppar hon inte alls lika bra utan river oftast då. Men på tävling så blir hon en helt annan kanin, hon blir helt paralyserad och osäker. Men jag tror att det ger med sig med tiden om vi tävlar lite mer. Här är en video från idag när vi hoppade utan koppel. Har inte hopptränat henne på 2 månader, men hon var förvånansvärt duktig ändå!

Irmelinis
8/20/15, 1:46 PM
#17

Wow, vad häftig hon är, hon hoppar bra! Så önskar jag att jag kunde göra med mina kaniner, helt utan koppel. Duktiga Haren och duktiga du, så fina tillsammans ❤️

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

aliiciaj
3/20/16, 7:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#18

Min mamma är väldigt sjuk och har varit sängliggandes i flera år, men varje dag kommer Haren skuttandes till henne och hoppar upp i sängen för att gosa med mamma i flera timmar. Det är så fint, som att Haren känner av att min mamma mår dåligt och därför håller henne sällskap. Hon är så klok och go min lilla hare, otroligt speciell personlighet ❤️

aliiciaj
3/20/16, 7:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Mums med banan!

aliiciaj
3/20/16, 7:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#20

Hon tycker det är kul att hoppa, men hon har en väldigt speciell hoppstil 😛

Annons:
LyQa
4/2/16, 5:36 PM
#21

Åh det var nog den sötaste kaninen jag sett på länge 😍

aliiciaj
4/2/16, 7:36 PM
#22

#21 Ja hon är så söt, ännu sötare i verkligheten :)

Upp till toppen
Annons: