Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 440 ggr
NordicSunset
2015-07-30 18:27

Kanin som inte gillar att vara ute

Jag har en fransk vädur som bor utomhus i en vanlig bur, han har även en Hage som jag brukar släppa ut honom i. När jag själv är ute öppnar jag även hans burdörr så att han kan få komma ut och springa runt vart han än vill på våran tomt. Det finns mängder av gräs, växter och ytor där han kan springa och gräva hur mycket han vill, men så fort man släpper ut honom så springer han tillbaka till sin bur och är i det området. Han är inte skygg eller rädd, utan han gillar bara att vara i sin bur. Jag har haft många kaniner genom åren och ALLA, även de allra lugnaste har älskat att springa runt, gräva och äta gräs, därför finner jag detta så konstigt. Vet någon vad det kan bero på?

Be the best version of you.

  • Zoella
Annons:
[Melbun]
2015-07-30 18:48
#1

Konstigt men jag hade också en sån kanin. Tog jag ut honom i trädgården så parkerade han rumpan någonstans och så satt han där. Man fick till och med mata honom med gräs utomhus… :|

NordicSunset
2015-07-30 20:50
#2

#1 Så konstigt! Min Sune springer raka vägen till buren, jag plockar gräs och ger honom det där istället. xD

Be the best version of you.

  • Zoella
Tjeja
2015-07-30 20:57
#3

Kan det vara en revirfråga för din kanin kanske TS? Att det inte känns som dens revir och då vill den hellre vara där det säkert är dens revir eller?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Irmelinis
2015-07-30 23:10
#4

Har han ont någonstans? Är han kollad hos veterinär så han är helt frisk? 

Annars kanske han bara är en sådan kanin, som tjuren Ferdinand som trivs bäst att bara sitta under sin ek och lukta på blommorna (men inte äta dem!) 😉

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Upp till toppen
Annons: