Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1045 ggr
pärlsork
7/7/15, 9:31 PM

Kaniner skänkes till pälssnäll;)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej alla alla! Jag måste lämna över mina två honor, löwen  och teddy till ngn som har mer tid för dem. Jag vill ge bort dem men bara om jag vet att den som tar över kan hantera lång päls med varsam hand. De bor ute året runt -utom på nyårsafton och extremkallt(bor i Skåne).Hoppar i utebur på gräs när tillfälle ges och ibland en runda fritt i trädgården.

Annons:
Love Lejonhuvadekaniner
#1

Finns inget som heter löwen det är ett annat ord för Lejonhuvad kanin:)

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

Fridaaaa
7/8/15, 9:38 AM
#2

Säger som #1, och rekommenderar att inte skänka bort djur

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

pärlsork
7/8/15, 8:14 PM
#3

Ja -nu är det ju inte det väsentligaste om det heter lejonhuvad eller löwen i detta fall. Det är inga utställningskaniner. Jag ber om hjälp för mitt absolut sista alternativ är faktiskt avlivning. Båda kaninerna har jag tagit hand om efter andra som i första fallet inte hade varken kunskap eller intresse av päls och djurhållning, och i det andra fallet en familj som var tvungen att åka tillbaka till sitt hemland. För blödigt hjärta kan man ju också kalla det -så nu efter 3 år önskar jag att ngn annan vill/kan hjälpa -tips mottages tacksamt. Jag har haft kaniner, släthåriga, vädur, dvärg -både med och utan stamtavla  i 10 år så jag är inte ngn ovarsam person.

Fridaaaa
7/8/15, 8:15 PM
#4

#3 Ingen har påstått eller antytt till att du är oansvarig heller.
Men avliva friska djur däremot anser jag är fel. Hoppas verkligen att de kommer till nya hem

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Haku
7/8/15, 9:38 PM
#5

Att avliva friska djur känns fel för mig med… varför skaffar man ens djuren om man inte är säker på att man kan behålla dem tills dem blir sjuka/dör :/

förstår att det kan ske oväntade saker, men väldigt ofta omplaceras smådjur eller till och med avlivas fast dem är friska.

Rafflan
7/10/15, 1:14 AM
#6

Avliva dem inte, finns säkert någon snäll person som kan ta dem :)

Annons:
[vattenhunden]
7/10/15, 1:47 PM
#7

lägg ut på blocket, där brukar det alltid nappa någon.

[ida_hjertzen]
7/10/15, 6:47 PM
#8

Hos http://tufsenskaniner.cybersite.nu tar de emot kaniner som behöver nya hem. Du kan ju kolla med de :)

Upp till toppen
Annons: