Annons:
Etikettallmänt
Läst 2249 ggr
Smultrondraken70
7/7/15, 8:14 PM

Imazo!

Var inne en sväng på en djuraffär i idag, döttrarna vill alltid gå in och titta på kaninerna:) jag fick en impuls och frågade var de fick sina djur i från, och det var från Imazo, och någon lokal uppfödare… Imazo är som jag vet en gigantisk djurfabrik, finns i olika länder, och där förhållandena är riktigt usla för djuren…? Hur vanligt är det egentligen att djuraffärer köper in från Imazo? Fy, jag mår fortfarande dåligt över informationen:(( Ska aldrig mer gå in där:((

Annons:
LillyAmanda
7/7/15, 8:24 PM
#1

Det verkar som att de flesta köper in därifrån.. Vår djuraffär på Gotland köper också in från dom.. Men det är bara vad jag har hört.

**//Amanda

molam
7/7/15, 8:25 PM
#2

flertalet Djuraffärer handlar in sina Djur från imazo

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Tessan01
7/7/15, 8:40 PM
#3

Som Amanda säger i #1 så tar nog de flesta in från Imazo.😕

RebeccaG
7/8/15, 1:00 AM
#4

Jag har besökt Imazo med mitt förra jobb. 
Dom borde byta sin slogan. "Imazo - misshandel i en zooaffär nära dig!"

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Fridaaaa
7/8/15, 9:46 AM
#5

Många har dessvärre från Imazo. De köper även in från "uppfödare" som vill bli av med kaniner, marsvin mm

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LIMOUSIN
7/8/15, 10:43 AM
#6

Jag jobbar i en djuraffär, vi tar inte in från imazo om vi absolut inte måste. Utan är privat uppfödda djur. :)

Annons:
Peak303
7/8/15, 10:49 AM
#7

Där jag praktiserade tog de in från imazo.. Djuren var ofta inte ens tillräckligt gamla för att lämna mamman..

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Fridaaaa
7/8/15, 1:04 PM
#8

#6 Fast egentligen är det aldrig ett måste. Hade heller skippat att ha djur inne just då om man inte hittar från bra än att ta in därifrån. men det är jag det

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LIMOUSIN
7/8/15, 1:37 PM
#9

#8 jo fast företaget måste gå runt.

Fridaaaa
7/8/15, 1:39 PM
#10

#9 Kan gå runt änd¨å, finns flera djuraffärer som inte säljer djur och de går runt. Jag tycker att man ska tänka mer pådjuren än pengar hela tiden.Tråkigt när det alltid ska vara det som styr jämt

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Peak303
7/8/15, 2:20 PM
#11

#9 Finns en del djuraffärer här runt som inte har djur i butikerna men går runt ändå. 

Och kan man inte tänka på djurens bästa är affären kanske inte tillräcklig för att ens sälja saker till djur?

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

RebeccaG
7/8/15, 2:50 PM
#12

#9 När jag jobbade i djuraffär sålde vi aldrig några djur, vi hade inga. Och det gick ypperligt ändå. Jag menar, kolla grizzly? Dom har inte djur längre och det verkar inte gå dåligt direkt 😊

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Fridaaaa
7/8/15, 2:51 PM
#13

#12 Vissa grizzly har väl fortfarande har jag för mig?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Peak303
7/8/15, 2:52 PM
#14

#13 Jag har inte sett några iaf. Här runt har de inte djur iaf! 😃

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

emms
7/8/15, 3:00 PM
#15

#13 Ja vissa har de fortfarande 🙂 Min rumskompis jobbar på ett Grizzly utan djur men innan jobbade hon på ett med djur. Dom köpte in de flesta djur från Imazo vet jag…

Emma

Smultrondraken70
7/8/15, 6:52 PM
#16

Tack för alla svar. Jag har svårt att fatta att någon djuraffär medvetet kan stödja den verksamhet som Imazo bedriver:( verkar dock väldigt vanligt att djuren köps in därifrån:( Det enda man själv kan göra är att vägra stödja denna djurmisshandel och inte köpa djur i djuraffär….. Inget ont om er som gör det/har gjort det….men det är som sagt var det enda man kan göra! Bojkotta HELT alla djuraffärer som säljer djur. Köp inte strö, mat, etc därifrån, helt enkelt INGENTING! Och RebeccaG, jag googlade och läste ditt tidigare inlägg om Imazo på iFokus, och jag mådde dåligt ända in i själen:(((

RebeccaG
7/8/15, 10:09 PM
#17

#16 Jo, när vi(jag, min chef och kolega) skulle gå in fick vi lämna ifrån oss väskor och mobiler, samt att dom kollade oss för kameror. Dom vill inte att vad dom gör där ska komma ut ._.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

[Sockertoppens_kaniner]
7/8/15, 11:48 PM
#18

#17 Jag har svårt att förstå att ni ens fick lov att gå in där. Om de inte vill att det som pågår där ska komma ut. Ingick det i utbildningen?

Upp till toppen
Annons: