Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 2902 ggr
aliiciaj
2015-07-06 16:03

Paraffinolja eller minifom?

Om en kanin är förstoppad, vad är bäst att ge av minifom och paraffinolja? Hur mycket ska man ge? Min kanin är förstoppad sedan inatt och har gett henne critical care i omgångar så hon har fått i sig åtminstone en halv dl. Gett henne vatten några gånger via spruta i munnen och rapsolja. Har också masserat hennes mage och varit ute på selpromenad med henne för att få henne att röra på sig. Hon har varit förstoppad förut och då gick det över på nått dygn med samma behandling som nu. Men jag vill gärna göra lite mer denna gång och ge antingen paraffinolja eller minifom men vet inte vad som är mest effektivt. Ska till Apoteket snart och inhandla det.

Annons:
aliiciaj
2015-07-06 16:46
#1

Läste nu att om det är gaser så ger man minifom. Verkar som min tjej kan ha gaser för det låter från hennes mage, typ kluckande och knorrande ljud.

aliiciaj
2015-07-06 18:43
#2

Köpte både minifom och paraffinolja, läste att man kunde ge både och. Tror det är bra att ha hemma. Hade världens otur, när jag gick ut från Apoteket slant påsen ur handen på mig och föll i marken så paraffinoljan sprack så fick köpa en ny. Men hoppas detta funkar nu!

Love Lejonhuvadekaniner
2015-07-07 09:52
#3

Jag gav min den där oljan och han lever och mår prima han fick även CC och lite extra vatten med spruta i munnen:)

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

Upp till toppen
Annons: