Annons:
Etikettkullplanering
Läst 1126 ggr
Idlil
6/19/15, 12:49 PM

Hopphane sökes för parning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

Nu söker jag en hane till kommande kull som är planerat att ta sensommar/hösten 2015 beroende på.

Jag har inte så super stora krav förutom några få som jag går efter.
Krav:
Hanen ska vara minst MsV klassad i hoppningen och ha en positiv inställning när det gäller det. Han ska gärna få ha det lilla extra och med mycket 'go' i. Han ska vara i den lite större modellen då honan är i den lite mindre. I psyket letar jag efter en hane som mer än gärna kan sitta lugnt o stilla o gosa, samt hanteras utav alla såsom barn, äldre och en själv. Jag söker efter en so har en slank fin kropp och högrest är bara ett plus. Inga bettfel eller andra defekter.

Min hona, The Amity Affliciton, är som sagt i den lite mindre modellen, runt 1.5kg men är som en stor kanin. Hon har aldrig visat tecken på aggression mot någon eller något. Min brors dotter & son (5,3) kan hantera henne hur lätt som helst och hon sitter gärna o gosar.  I hoppningen kan man inte tro att det är samma kanin som den som gärna sitter o gosar. Hon taggar igång ordentligt samt är väldigt hindersökande, hoppar allt och imponerade på mig sedan första gången hon fick se ett litet hinder. Flyger över som ingenting. På hennes tredje tävling tog hon en pinne och hade snabbast tid på 28.31, hon springer snabbt men tänker också väldigt mycket så hon hinner få upp fötterna. 

Har du den hane som min dam passar perfekt med hör av dig så kan vi prata vidare. :)

Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits Hjärta

Annons:
HunterLily
6/26/15, 1:23 PM
#1

har en viltgrå Wienertecknad kanin hane hemma som är super fin skulle det vara något intressant?😃

Kaninhoppning

EmelieJosefine
7/17/15, 10:09 PM
#2

Har en Blåbrokad hoppkorsning på 5 månader idag. Men då får du vänta ett tag ;) han är hur go som helst och klarar elit här hemma.

lovemysack
7/18/15, 12:14 AM
#3

Gå in på lundens Hoppkaniner, där finns det 3 hopphanar som lånas ut :)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Idlil
7/18/15, 10:29 PM
#4

Har hittat en hane :)

Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits Hjärta

Idlil
7/18/15, 10:32 PM
#5

Söker dock en hane till en annan som jag har små planer, kommer komma ett nytt inlägg om de isf. :) Dock är de inte bestämt, till nästa sommar!

Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits Hjärta

EmelieJosefine
8/5/15, 11:13 AM
#6

Min Boris är ledig. ;)

Annons:
Idlil
8/5/15, 2:49 PM
#7

Vill ha en hane som har meriter i minst msv, helst svår o elit till den här honan som eventuellt söker:)

Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits Hjärta

EmelieJosefine
8/5/15, 4:13 PM
#8

Kan du skriva till mig på PM?

Idlil
8/5/15, 10:57 PM
#9

jag gör de imorgon när jag sitter vid en dator :)

Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits Hjärta

EmelieJosefine
8/6/15, 9:05 AM
#10

Gör så ;)

Upp till toppen
Annons: