Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 894 ggr
alwaysBFF
6/2/15, 12:53 PM

I väntan på större blandras bebisar ❤️

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Min fina tjej väntar nu kanin bebisar, pappan är renrasig Rex, och mamma kanin är Fransk vädur och Tysk jättescheck. Bebisarna förväntas komma runt midsommar, går att lämna intresse redan nu. Men eftersom detta är av den större rasen krävs större yta för kaninen att bo på så det är jag noga med :) Nusett som mamma kanin heter är världens snällaste med lungt temperament, kommer alltid fram och älskar att vara uppe i famnen. Pappa kanin är likaså, ingen är rädd av sig eller aggressiv. Mera info och uppdatering kommer :) Första bilderna är på Nusett ❤️

Annons:
alwaysBFF
6/2/15, 12:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Och pappa kanin ❤️

alwaysBFF
6/26/15, 12:42 PM
#2

Nu har bebisarna kommit ! 😍 var imorse och kollade till Nusett, och nu ligger det hår och små sprattlande bebisar i boet kollade inte så noga men åh vilka fina teckningar ! Låter det gå några dagar innan jag fotar dom i boet vill inte vara där för mycket men nu vet jag och det verkar ha gått super bra ! 😍😊❤️

Irmelinis
6/26/15, 12:45 PM
#3

Skönt att höra att det har gått bra! Föräldarna är jättefina.

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

alwaysBFF
6/30/15, 10:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#4

Nu har jag lyckats få två bilder på ungarna 😊 dom är ca sex stycken men alla syns inte på bilderna och vill inte vara där för mycket men nu kommer två bilder på dom små liven ❤️❤️

alwaysBFF
6/30/15, 12:35 PM
#5

Hjälp !! Kom nyss ut och mamma kanin har antagligen ätit upp alla bebisarna, men inte bara det hon är JÄTTE lös i magen och full med bajs i hela pälsen, aldrig varit med om detta ! Har någon tips?? Hur kan det bli så och varför äter hon upp ungarna ? 😢

Rorvers
6/30/15, 3:05 PM
#6

Inte hundra på varför hon har ätit upp dom, men kam det vara att hon blivit stressad av något? Ett djur osv. Har du hållit på mycket med ungarna? Någon annan mer van kan säkert förklara. Väldigt sorgligt iallafall :(

Annons:
Rorvers
6/30/15, 3:07 PM
#7

Att hon är lös i magen är väl säkert för att något oroligt har hänt och att hon faktiskt ätit något hon inte ska. Ge henne hö och vatten i några dagar så blir det säkert bättre

alwaysBFF
7/1/15, 2:17 PM
#8

Jag har inte hållit på med ungarna något, hon har bara fått det hon ska, Hö pellets och vatten ..

Rorvers
7/1/15, 2:56 PM
#9

Tänkte mer på att hon hade ätit ungarna. Är du säker på att det är hon som ätit eller att inget djur tagit sig in? Har bara hört om kaniner som dödat deras men inte ätit. Vet inte hur vanligt det är, ingen annan som kan svara?

farvendal
7/1/15, 4:04 PM
#10

De kan äta upp ungarna. Men låter konstigt om hon ätit upp allihopa sådär plötsligt helt random. Har du letat ordentligt? Mamma kanin kan ibland gömma ungarna väldigt bra.

Är du säker på att inget djur kan ta sig in i burarna? Typ.. råttor.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Upp till toppen
Annons: