Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1426 ggr
[Synnerlig]
5/30/15, 3:26 PM

Kanin som gillar musik?

Kan kaniner tycka om musik? Jag börjar undra för ibland har vi på hög musik i köket när vi t.ex. städar och lagar mat i köket. Då väljer vår kanin att lägga sig under köksbordet och kan typ sova trots den höga volymen, istället för att hoppa i väg till ett annat rum där det är lugnt 😛

Så jag undrar om det kan vara så att han kanske tycker om musik helt enkelt, eller om det beror på något annat? Någon annan som varit med om liknande? 🙂

Annons:
Fridaaaa
5/30/15, 3:29 PM
#1

Gör han förmodligen för att han är van vid ljuden.
Men jag hade inte haft hög musik nära kaniner även fast de inte bryr sig.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[[Boris Sager]]
5/30/15, 3:31 PM
#2

Mitt marsvin gillade musik, ssk Cat Stevens It's a wild world :) Hon " sjong med" och uppenbart gillade laten.0

[Synnerlig]
5/30/15, 3:36 PM
#3

#1 Vi har inte för hög musik. Men jag tänker att om han tyckte att det störde så kanske han hoppar in till ett annat rum? Det hoppas jag att han gör i alla fall 🙂

[Synnerlig]
5/30/15, 3:37 PM
#4

#2 Hahaha, men åååh vad söt! Ja, det är ju en jättebra låt 🙂 Efter att jag misstänkte att min plutt gillar musik så börjar jag sjunga för honom när jag klappar honom, då verkar han bli ännu lugnare 🙂

Fridaaaa
5/30/15, 3:38 PM
#5

#3 Skrev "Hög musik" precis som du skrev i #0 😉
Ja vissa gör det säkert andra vänjer sig istället. Jag tänker mer på kaninens öron 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Synnerlig]
5/30/15, 3:41 PM
#6

#5 Ja, jag skrev ju "Hög musik". Jag tänkte på att många kan tolka "hög musik" lite olika. Det är inte party-störa-grannarna-hög musik 😃

Ja, jag har ju varit lite nojig och undrat varför han väljer att ligga under köksbordet när vi har på musiken. Jag hoppas att det inte skadar hans öron utan att han själv märker det 😕

Annons:
Fridaaaa
5/30/15, 3:50 PM
#7

#6 Måste ni ha hög musik då? Eller ha honom i dem rummet när ni spelar? 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Trebit
5/30/15, 4:59 PM
#8

Min kanin brukar också lägga sig och sova när min pojkvän spelar hög musik, fast i rummet bredvid. Han verkar att tycka att rock är det bästa att sova till, trots att den är av den hårdare varianten. När jag spelar lite poppigare musik brukar inte kaninen reagera alls, bara fortsätta som om inget har hänt. Kanske föredrar han rock… ;)

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

[Synnerlig]
5/30/15, 5:09 PM
#9

#7 Han är frigående så han får gå precis vart han vill 🙂

[Synnerlig]
5/30/15, 5:09 PM
#10

#8 Haha, vad roligt. En hårdrocks-bönnenin 😃

missan´s
5/30/15, 7:13 PM
#11

Hade de tre ungarna på sängen där dom nyfiken sprang runt och skuttade och var allmänt o-lugna. (😂) Jag satte på s.k. spa musik (fråga mig inte varför) och dom liksom typ "ramlade ner" (eller hur jag ska uttrycka mig) och la sig och vila så fort dom fick höra det. Sen låg dom där en stund med musiken på och bara njöt. När jag stängde av den igen så reste dom sig och fortsatte och skutta runt och göra glädjeskutt. 😃

Härligt att man kan se att just musik har påverkan på alla möjliga sorters varelser 😉

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

melonen
5/30/15, 8:21 PM
#12

#11 Haha va sött det måste ha vart!❤️

[Synnerlig]
5/30/15, 8:35 PM
#13

#11 Fantastiskt! 😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: