Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 919 ggr
cornelianova
5/27/15, 6:16 PM

Hittade kaninunge

Hej!
Jag har nyss hittat en tam kaninunge och jag har inte en aning om hur vi ska ta hand om den (om vi inte hittar ägaren).

Kan också vara en dvärgkanin.

Den är kritvit med röda ögon och ungefär stor som en handflata.

Vad ska vi ge den att äta?
Hon/han somnade i mina händer när jag bar hem henom så vi är rätt säkra på att den är tam.

Snabb hjälp uppskattas

Sweet Tooth Nursery

Reborn doll nursery in Sweden

Medarbetare på reborns.ifokus

Annons:
[Zachapacka]
5/27/15, 6:28 PM
#1

Har du kontaktat polisen? Om inte så gör det :) Då blir det lättare för vem det nu är att få tillbaka sin kanin. 

Låt kaninen få vara ifred i ett litet hörn med en skål vatten och kanske något att äta (TYp sallad eller hö om du har det)

Får jag fråga hur du hittade kaninen? Liksom även tama kaniner kan vara väldigt svår fångade :)

cornelianova
5/27/15, 6:32 PM
#2

Bor inne i stan och den hoppade längst en gata. Lyckades få in den i ett hörn med hjälp av några andra och bar hem den…

Vi har gett den vatten och lite sallad.

Tack för snabbt svar :)

Sweet Tooth Nursery

Reborn doll nursery in Sweden

Medarbetare på reborns.ifokus

[Zachapacka]
5/27/15, 6:41 PM
#3

Jaha jo de var ju lite spännande. Lycka till och så får vi hoppas att du hittar ägaren. Har du någon mer fråga är det bara att ställa den. 

Det skulle också vara väldigt om du la upp en bild :)

jolle1234
5/27/15, 8:07 PM
#4

ja snälla lägg upp en bild!

farvendal
5/27/15, 8:54 PM
#5

Om den får plats i handflatan lär det ju vara en inte så gammal kaninunge. Kanske vore mjölkersättning något.

Efterlyser också bild.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

[Zachapacka]
5/30/15, 4:51 PM
#6

#0 har det gått bra? :)

Annons:
sannadetejag
6/1/15, 6:11 PM
#7

Om du inte kan ta hand om den så kanske du känner någon som kan. Stackars  lilla kaninen :) vilken tur att  du hittade den :)

cornelianova
6/9/15, 10:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Hej allihopa!

Vi hade kaninen i mitt rum över natten och satte sedan ut den i en bur på dagen (fint väder osv)

När jag kom hem från skolan hade kaninen gått bort. Mamma kom hem samtidigt och hade varit och köpt mjölk till den..

Vi tror att den var runt 4 veckor gammal och att den inte var redo att vara utan sin mamma.

Den dog i alla fall varmt och skyddat i stället för att bli påkörd eller uppäten av en hund eller något..

Ingen har efterlyst kaninen alls…

Bifogar en bild på den..

Sweet Tooth Nursery

Reborn doll nursery in Sweden

Medarbetare på reborns.ifokus

Love Lejonhuvadekaniner
6/9/15, 10:47 AM
#9

Åh stakars liten:) Men jag tycker du va duktig som beslöt sog för att ta hand om den och inte låta den vara:*

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

sannadetejag
6/9/15, 4:15 PM
#10

Åå lilla kaninen då :( En stor eloge till dig som gjorde det bästa av situationen :)

Upp till toppen
Annons: