Annons:
Etikettallmänt
Läst 976 ggr
Humus
5/26/15, 9:34 PM

Hundbur galler

Kan man anv gallerbur för hund som betes Hage till kanin? den kan ej gräva sig ut, ingen kan ta den ovanifrån.

Annons:
[AnimalLover1]
5/26/15, 9:59 PM
#1

Ja det kan man väl. Men brukar inte hundburar vara väldigt små? Asså om du menar transportburarna då. För man har väl inte hund i bur

Humus
5/26/15, 10:03 PM
#2

har en som en rottweiler kan vara i t ex bil

emms
5/26/15, 10:13 PM
#3

Om den bara ska vara där för att äta gräs går det väl men tycker dom är alldeles för små att ha som Hage

Bättre och billigare att köpa kompostgaller. Kan man ha bärnät som tak och ha dom under uppsikt så dom inte gräver sig ut. Eller köpa mer kompostgaller och ha som både tak och botten.

Emma

Humus
5/26/15, 10:16 PM
#4

Jag litar ej p barn ute samt så stryker det en katt här ute.. Tänkte bara anv den tillfälligt tills jag fått tag på nå bättre. så liten är den ej.

emms
5/26/15, 10:29 PM
#5

Var ute med kaninen då? 

Jag lämnade aldrig mina kaniner ensamma när jag hade dom ute. Enbart i en Hage med tak och botten och lås. Men den var hemmagjord och stor.

Ser inte meningen med att ha kaninen i en hundbur som är lika stor eller mindre än en normal bur faktiskt. 

Sele tills du skaffat något större kanske?

Emma

[thildaaaa]
5/26/15, 10:54 PM
#6

förra sommaren hade jag en hundbur som Hage på landet just frö att buren jag har på landet är ganska mörk… jag ville att han skulle få komma ut å äta gräs och få lite ljus några timmar per dag. han rymde dock typ 3 gånger ur den buren… så var noggrann med hålen… han lyckades klämma sig ut genom ett liiitet hål vid nedre kanten haha sen vände jag på buren och då klättrade han upp och klämde sig ut 😂 uppfinningsrik kille 😎 men denna sommar så ska jag ha kompostgaller som Hage, alt bygga ihop kompostgaller med denna bur. det som var positivt med buren var att den var väldigt stabil och kändes väldigt säker mot rovdjur!! sen var den ju lite liten… men det var en rätt stor bur som tidigare hade tillhört en schäfer 😃 alltså inte minsta storleken 😉

Annons:
Storip
5/27/15, 11:10 AM
#7

Jag använder en dogman transportbur åt hund som Hage. Funkar bra. Dock nätet i botten är jobbigt för kaninerna att stå/gå på då gallret är så tjockt. Annars har jag köpt en Hage från granngården, mycket stabil och stor.

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


juliafrojd
5/27/15, 4:15 PM
#8

Är det galler i botten?

Humus
5/27/15, 7:05 PM
#9

Yes men har man hund i den så finns det en plastmatta (hårdare än vanliga mattor).

Upp till toppen
Annons: