Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 928 ggr
[nannaskaniner]
5/26/15, 2:41 PM

Kompis eller grannar?

Hur mycket gladare blir kaninerna av en kompis? Mina jag har nu kommer troligen få burar precis bredvid varandra och därmed ha sällskap genom nätet. Men skulle det vara bättre för dem om de fick kompisar i hagen?

Min dröm är egentligen att ha en stor Hage med burar och en flock kaniner på kanske 3-4 stycken. I framtiden när jag får eget boende vill jag kunna ha dem frigående och därför känns det som att det skulle vara så bra om dem gick ihop.

Annons:
[Melbun]
5/26/15, 3:26 PM
#1

Det är så fint att se kaniner mysa ihop. Springer en av mina iväg så springer den andra efter lika fort. Så ska hon alltid följa efter honom och gosas *.* men har du kaninerna bredvid varandra har de ju ändå nytta av sällskapet även om jag tror att det bästa hade varit att ha dem ihop. Förutsatt att de funkar ihop dvs :)

jolle1234
5/26/15, 5:20 PM
#2

Kaniner trivs jätte bra i hop. Men om du ska ha två honor ska det vara mamma och dotter eller syster och syster. Annars kan de börja bråka men det beror också hur kaninen reagerar!

Peak303
5/26/15, 5:27 PM
#3

#2: Är lite fel att säga att "kaniner trivs jättebra ihop", då alla tyvärr inte gör det. 

Har varit med om att honor har bråkat, både systrar, mor och dotter, kastrerad hane med honor osv. Har fått kastrerad hane att fungera tillsammans med få antal honor. Mor och dotter har bara fungerat tillsammans i Hage. Men har sålt ett sykonpar (systrar) som fungerar super tillsammans. Så det beror helt och hållet på kaninerna i fråga. Samt att är båda djuren kastrerade så brukar det fungera ännu lättare. :)

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

[Marsvinspluttochkaninsele]
#4

Visa kaniner funkar ihop men du får känna dig för :)

Upp till toppen
Annons: