Annons:
Etikettallmänt
Läst 427 ggr
Unmanageable
5/26/15, 7:22 AM

Kontakövningar och aktivering för en Frasse?

Hejsan! Har en liten frasse på 12 veckor som jag försöker få en himla bra relation till då han kommer vara frigående inne och då vill vi ha ut det bästa av det! Så om ni har roliga aktiveringar och kontakövningar så dela gärna med er. Jag är dessvärre en novis inom det här och han är min första frasse :) Sen nått tips? på grenar och sånt man kan plocka? Ännu mer om nån råkar ha något namn till övers? Jag kan inte bestämma mig. Malte, Valter och Egon är sånna jag gillar :)

Annons:
Kaninernasbästa
5/26/15, 7:39 AM
#1

Supergulliga namn! Milton kanske? Trickträning, eller iallafall början på trickträning är bra kontakt övning. Först stt bara ta ur handen sen kan man utöka det! Äppelgrenar är poppis hos oss :) Aktivering.. Apport kanske? Lära han städa?

Unmanageable
5/26/15, 8:06 AM
#2

Tack för tipsen! :) Jo och han tar ur handen utan problem. Provade lära honom "stå" det kan vara bara jag eller så har han förstått det lite, det verkar så då han rätt fort ställer sig när jag säger det. Men jag kanske bara är optimistisk och han kanske bara tigger :p Däremot kommer han när jag ropar. Iaf från ganska nära håll på nån meter så det är kul :) Haha städa? Apport? Hur lär man de sånt? :o

Smultrondraken70
5/26/15, 9:43 AM
#3

Bosse, Albin, Åke. Laban, Folke, Harald, Frans, Viktor, Isak….:)

Unmanageable
5/26/15, 10:24 AM
#4

Harald och Frans har jag också haft i tanken :) Tack för alla förslag!

Kaninernasbästa
5/27/15, 8:47 PM
#5

#2 mina kaniner kan inte det, men det kan vara kul att kunna tänkte hag xD Om man lär kaninen att bära saker och ha något i munnen och sedan inkallning, ingen aning om det går men du kan ju alltid testa xD vad duktig han är!

Unmanageable
5/27/15, 8:56 PM
#6

Haha det går nog med lite envishet tror jag :p När vi fått ännu lite bättre kontakt får vi avancera ;)

Annons:
[Indii]
5/27/15, 11:57 PM
#7

Cesar, Totte eller Vilgot! 😉

Upp till toppen
Annons: