Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 2069 ggr
aliiciaj
2015-05-24 16:48

(S) Kanin bortskänkes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

För tre veckor sedan hittade vi en kanin i skogen mellan Västerhaninge och Nynäshamn. Vi ringde och meddelade polisen detta och ingen har hört av sig ännu.

Jag har tyvärr ingen möjlighet att ha kvar kaninen för jag passar djur på sommaren och får fullt hus då. Därför skänker jag nu bort kaninen gratis, men köparen ska vara medveten om att ägaren hittas så har ägaren rätt att få tillbaka kaninen. Men jag tror inte det är så troligt att ägaren hittas tyvärr.

Vi har döpt kaninen till Hjorten och hon väger cirka 4 kilo och har färgen wienertecknad järngrå. Hon är låg i rang och fungerar alldeles utmärkt tillsammans med andra kaniner. Hon går nu i en flock på tre kaniner utan problem. Hon kan vara lite revirskyddande i buren men supersnäll att hantera. Hon är väldigt nyfiken och älskar att vara ute i hagen och springa. Hon trivs bättre utomhus och passar bättre som utekanin än innekanin tror jag. Hon är bra i hullet och verkar vara en vuxen kanin men inte gammal.

Hon finns i Tyresö, söder om Stockholm.

Annons:
zemlathebunny
2015-05-25 07:43
#1

Hon var jättefin men kan tyvärr inte ta någon mer kanin😯

aliiciaj
2015-06-21 23:46
#2

Hon är fortfarande kvar. Hon är en modig och klipsk kanin har jag märkt. Men hon är bestämd och temperamentsfull. Hon lärde sig gå i sele otroligt fort och hoppningen fattade hon direkt. Har knappt hoppat med henne, men hon visar kapacitet. Kan visa en film från idag. Hon bor med en kastrerad hane just nu och hon är verkligen helt fäst vid honom och älskar verkligen honom. Så känns lite elakt att sära på dem, så om jag hittar ett jättebra hem kan jag möjligtvis tänka mig att han följer med henne dit.

aliiciaj
2015-06-21 23:51
#3

Här är en video på när hon tvättar sin burkompis. De är superkära! Hade egentligen en till hona i med dem men hon blev tyvärr utstött av dem. Så tror inte Hjorten skulle passa så bra att bo med en hona. Men hon gillar killar i alla fall ;)

Elliemittallt
2015-06-23 20:43
#4

Hej, Är kaninen kvar? :)

aliiciaj
2015-06-23 21:24
#5

# 4 Det är en som vill ha henne men vi har inte lyckats hitta transport på flera veckor så ja man kan säga att hon är kvar :)

Upp till toppen
Annons: