Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 914 ggr
Rebecka_02
5/22/15, 2:38 PM

Lära dricka vatten flaska?

Hej! Hur lär man sin kanin att dricka ur en vatten flaska? Hon har druckit i skål när jag fick Eneborg framåt men om välter bara omkring den hela tiden och om jag sätter fast den i gallret upphöjt så blir ho sur och dricker inte lika mycket som hon ska. Hennes kompis har precis lärt sig genom att när han lukta på den tryckte man på den så det droppade ut sen körde han sig på nån dag men Joline går irbe på det… Nån som har tips? på hur hon ska lära sig? Tacksam för svar! :)

Annons:
Peak303
5/22/15, 2:41 PM
#1

Jag brukar sätta in en flaska under tiden de har skål för då är dem inte utan vatten om de inte förstått sig på den ännu. Men ser du att det försvinner vatten så har kaninen lärt sig det :)

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Maleficum
5/22/15, 2:51 PM
#2

Använder aldrig flaska till kaninerna men när jag lärt mina fåglar att dricka ur flaska har jag ofta satt en skål precis under och sen inte fyllt flaskan helt så att den droppar lite (så fylls skålen under också). Brukar gå på nolltid att lära fåglarna men sen är de ofta förtjusta i att dricka dagg och droppar om man sprejar på burgallret.

Välter hon även skålen om du har en riktigt tung keramikskål? Hur gammal är kaninen? En äldre kanin som kan ha lite ålderskrämpor är inte alltid bekväma med att dricka ur flaska då de får ont. Eller så kanske hon helt enkelt tycker det är jobbigt att vattnet kommer för långsamt ur flaskan.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Rebecka_02
5/22/15, 2:52 PM
#3

1# Aaa jag har både skål o flaska men svårt att se när den andra kaninen kan. Men har märkt att hon inte kan och hon verkar inte vilja lära sig heller :/

Rebecka_02
5/22/15, 2:54 PM
#4

2# Ok kan prova det. Nää hon är inte ens 1 år :D

Love Lejonhuvadekaniner
5/23/15, 11:23 AM
#5

Jag brukar hålla i den framför dem och trycka på lilla grejen så det kommer vatten så brukar dem dricka. Sen låter jag dem ha en skål med vatten samtidigt som dem har en flaska:)

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

crystalguurl
5/23/15, 1:06 PM
#6

När jag lärde mina tog jag en pellets bit och lockade på dem, satt in den i pipen och dom började slicka på den sen lärde dom sig :) Dock har nu en vattenkopp till mina som jag sätter under flaskan (köpt på granngården) som vattenflaskan är över ;) Skulle aldrig få för mig att ha vattenflaska nu för tiden, mycket svårt att få vatten. Hoppas en tung keramikskål skulle funka :)


Annons:
Upp till toppen
Annons: