Annons:
Etikettallmänt
Läst 1240 ggr
aliiciaj
4/27/15, 11:31 AM

Kaninböcker till gymnasiearbete

Jag skriver just nu gymnasiearbete om kaniner men tycker det är ganska svårt att hitta bra källor om kaniner.  Jag bör helst använda mig av förstahandskällor, därför kan jag inte använda mig av kaninmagazinet eller liknande som källa. 

Jag vill därför ha tips? på bra böcker om kaniner eller hemsidor, spelar ingen roll om de är på svenska eller engelska. 

Jag skriver om födans påverkan på kaninen så jag vill gärna ha information om kaninens inre organ, njurar, mag/tarmkanal, kaninens föda m.m. 

Tänkte gå till biblioteket någon dag denna vecka också, så tips? på avdelningar på biblioteket är jag också tacksam om ni kan skriva.

Annons:
tlover
4/27/15, 11:34 AM
#1

Det låter som om boken "Beyond the pellet" skulle passa in bland annat

l'm back

Namiko
4/27/15, 11:55 AM
#2

House Rabbit Society har bra info.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Facie
4/27/15, 12:24 PM
#3

Kanske kan du ta kontakt med kaninmagazinet och höra vad de får sin info ifrån? De kanske källhänvisar?

Har du en empiridel i arbetet? Det skulle ju vara en bra idé att kanske ta kontakt och intervjua veterinärer eller andra personer med fördjupade kunskaper i ämnet. Ger också ditt arbete en bättre bred. 

Haha, önskar jag kunde skriva ett arbete om kaniner istället för mitt examensarbete i personalekonomi ;)

Pretty wise //

Upp till toppen
Annons: