Annons:
Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 526 ggr
Kaninernasbästa
4/26/15, 8:29 PM

Hon blir aggressiv på sommaren

En av mina honor (Hedda) är på vintern matglad, snäll, mysig och så som en perfekt kanin ska vara. Men nu har hon plötsligt blivit jätteaggresiv. Hon gör utfall och bits och rivs. Hon var så förra sommaren också men på vintern blev hon mysig. Idag skulle jag lämna henne i buren. Hon rev mig farligt nära ögat och när jag skulle trickträna högg hon mig. Jag är inte rädd för att bli attackerad, utan jag undrar vad det kan vara. (Hon visar inga tecken på brunst, hon lyfter inte svansen när man klappar henne) Finns det något sätt att "lugna ner henne" och känner någon igen detta sommarbeteende? Tacksam för svar :)

Annons:
crystalguurl
4/26/15, 8:31 PM
#1

Katrering? :)


Fridaaaa
4/26/15, 8:38 PM
#2

Mina lyftar typ aldrig på svansen när jag klappar dem.Alla visar inte att de brunstar eller ja inte så att vi märker det.
Om hon är så pass tjurig hade jag kastrerat henne, låter jobbigt för henne

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kaninernasbästa
4/26/15, 8:47 PM
#3

Jo jag har funderat på det. Hon har varit i brunsten rätt nyligen och då visade hon direkt med att hugga och vara allmänt otrevlig. Sen lugnade hon ner sitt humör något som nu då. #2 ja, jag får nog kastrera henne, det är båda jobbigt för henne, mig och andra som tex ska passa henne. Ska man ta matskålen så kan man räkna med en bett.. Vet någon var det finns en pålitlig veterinär i Skellefteå? Eller så nära som möjligt då hennes favoritsyssla inte är att åka bil :/

Kaninernasbästa
4/28/15, 7:16 AM
#4

Kanintass, någon som vet om det finns pålitlig veterinär i Skelletfeä

Upp till toppen
Annons: