Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 646 ggr
[Nikita14]
4/24/15, 7:27 PM

Varför vill de till grannen?

När jag släpper ut mina kaniner på bakgården,  rusar två av dem bort till det hörnet som gränsar till en grannes tomt, och börjar gräva frenetiskt, samtidigt som de kissar!   De vill desperat över till grannen, och de har lyckats ett par gånger. då de överlistat mig. 

  Grannen säger att de har kaniner som hälsar på dem nästan varje dag, och han tog för givet att det var mina.   Men det vet jag att det inte är.   Kan det vara så att vildkaniner besöker grannen, och att det är därför mina kaniner blir så konstiga vid gränsen till deras tomt?

Har sett ett par vildkaniner i området, plus en överkörd på vår gata för ett par månader sen.    Dock inte så många som man brukar se när de är väl etablerade.

Annons:
MsSofieG
4/24/15, 7:34 PM
#1

Är det okastererade kaniner som beteer sig på det viset är det mycket möjligt att de vill dit och markera över de andra kaninerna som var där sist :)

[Nikita14]
4/25/15, 5:59 PM
#2

#1  De två som håller på så är okastrerade honor,  den tredje honan bryr sig inte, men hon är bara 14 veckor, och inte könsmogen än… 

Jag vet ju inte säkert om det är vildkaniner som hälsar på, utan det är bara en gissning :)    Men jag vet inte varför de annars är så desperata och vill just till den grannen?   Idag grävde de som galningar igen, vid samma ställe!

MsSofieG
4/25/15, 6:20 PM
#3

#2 En av mina honor är den som är mest på dofter (inkluderat hanarna) och ska markera över allt i sin väg . Så är de okastererade har de ju fortfarande instinkten att sprida sin egen doft först och inte låta någon inkräktare ta den ifrån dom :)

Facie
4/25/15, 7:21 PM
#4

Det försöker antagligen skydda sitt revir :)

Pretty wise //

[Nikita14]
4/25/15, 8:21 PM
#5

#4  Ja, fast varför vill de så desperat över till just grannen på ena sidan?  Vi har grannar på andra sidan med, men de har aldrig hållt på så där?  🤔

nikkifun
4/25/15, 11:14 PM
#6

Vi hade också en granne alla våra kaniner sprang över till, men det var för att vår granne hade en kanin också. Och vår grannes kanin sprang alltid över till oss. Så om inte din granne har kanin så är det antagligen vildkaninerna.

Annons:
Facie
4/27/15, 12:36 PM
#7

#5 Antagligen för att det inte får haha. Min hane är frigående inomhus, så fort jag sätter upp något typ av hinder så han inte kan gå till ett  visst ställe gör han ALLT för att ta sig förbi.

Gräset är alltid grönare på andra sidan ;)

Pretty wise //

Upp till toppen
Annons: