Annons:
Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 666 ggr
Pepsicolafan
2015-04-21 07:55

Funderar på att para Teddy med 'vanlig' dvärgvädur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har en underbar social och vacker svart dvärgvädur som vi tänkt ordna en kompis till. Hade gärna fått kaninungar när vi ändå inte kastrerat honom än. Honan jag hittat (ej köpt än!) är en väldigt lurvig vaniljfärgad Teddy med blå ögon. Någon som gjort detta förut och har bilder på hur småttingarna blev? Blir det bara 'vanliga' eller kan någon bli Teddy? Blir det en dålig blandning på något sätt? Hon är ju väldigt ljus och blåögd- min hanne hade bruna föräldrar och syskons blev vita med svarta fläckar och en brun och så min svarta. De båda är från bra uppfödare. Bomba med bilder och info!!

Annons:
Alarmklockan
2015-04-21 09:11
#1

Det kan nog gå bra :) Bara du säljer dem som blandras så
dom inte börjar användas i Teddyaveln sen. Av bilden att dömma så ser din lilla kille rätt välpälsad ut så ungarna kan nog få mycket päls.

Men är det inte bättre att du köper en dvärgvädurs hona? Roligare med renrasiga? :)

Pepsicolafan
2015-04-21 12:02
#2

Visst är det säkert populärare med renrasiga. Jag ska inte börja med Avel. Tänkte bara ha en eller två kullar på dom kaninerna som jag själv tänkte ha härhemma. Och jag själv är mer intresserad av att ha en till utseendet helt annan sorts kanin till. Han är jättesnygg- vill ha en till WOW kanin- en som syns i mängden. Tänker jag egoistiskt här kanske? Det är sedan tänkt att jag kastrerar honom nästa år så han har en myskompis hos sig på vintern. Han är ute året om. Ska försöka hämta en bild på donnan med…

Beatrice_Love_Kaniner
2015-04-21 12:28
#3

#2 Ska han paras med henne och sedan efter kullar, slås ihop igen, inte kastrerad så kanske hans beteende fortfarande finns kvar vilket kan vara stressande för honan. Jag vet inte men jag hade iallfall inte gjort det, sedan så är det ju bra att ha ett syfte med kullen för det är väldigt många kaniner som saknar hem idag och som bara släpps ut osv, det är mycket man måste tänka på innan man bara tar en kull sådär

/Hälsningar Bea och kaninerna

 

Uppfödning av rex hermelin

Upp till toppen
Annons: