Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 2130 ggr
lovemysack
4/7/15, 1:59 PM

Amber + Gt Ch Izor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Detta kommer bli en helt grym kull där jag tror på stora snygga, stora kaniner med flygplansöron… ;) Om föräldrarna Izor är en kille med en extrem kapacitet och vilja samt riktigt bra på att lösa alla sorters hinder. Han har ett bra tempo genom hela banan. Och han söker sig alltid till hindren. En snäll kille med hjärtat på rätt ställe som taggar till på tävlingar dock ej aggro utan endast fokus. Amber har aldrig visat aggressivitet och hon är inte bitchig såväl i buren eller på banan. Genomsnäll helt enkelt. Hon hoppar helt fantastiskt hon med, precis som Izor. Helt okomplicerad och en 3-åring skulle utan problem kunna hoppa med henne. I rak springer hon på i lagom fart utan att svänga ut och i krok är hon väldigt hindersökande. Inga hinder är för svåra, såväl maxade dubbelkryss eller platta 5:or… Syftet men kullen: Jag tar denna kull för att jag tror att ungarna kommer få fina kroppar som landar på cirka 2.5-3kg. Hindersökande och med bra fart. Med Izors fokus och helt underbara hoppstil mot Ambers nästan obrydda min blir en bra kombo på lugna, fokuserade, taggade kaniner. Snälla fina ungar som kommer blir bästa kompisar såväl hemma som på tävlingsplatsen. Jag tror att kaninerna kommer passa både nybörjare och erfarna! Men säljer i förstahand till lite mer erfarna. Jag kommer helt klart spara en unge så det är framförallt den anledningen till att jag tar kullen. Sen hoppas jag även att flera hoppare vill glädja sig åt en liten bamberbebbe. Klassning på Izor: Rak: ELIT 4 cert, CH Krok: ELIT 3 cert, CH Höjd: ELIT (80cm) Längd: ELIT (190cm) Klassning på Amber: Rak: ELIT 2 cert, Krok: ELIT 2 cert, Höjd: ELIT (80-85?cm) Längd: ELIT (230cm) Ungarna kommer bara bli släkt med: Elliot, Kasper, Skåningen och nån mer… Vet inte exakt… Men det viktigaste! Amber och Izor är inte släkt med varandra! Kommande färger: Viltgul, Viltgrått, Svart, Siames, Viltsiames och Madagaskar i brokat och helfärgat. Pris: 600kr I Köpet ingår: Övergångsfoder, Härstammningsbevis, friskvårdsintyg, kloklippta och könskontrollerade ungar. Frågor tas emot på PM, i tråden och på mail moaalfons@gmail.com. Om du är intresserad så maila. :)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Annons:
Simslish
4/7/15, 4:34 PM
#1

När föds dessa? :)

lovemysack
4/7/15, 4:46 PM
#2

#1 Slutet av maj/början av juni :)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Northernlights KU
4/7/15, 5:46 PM
#3

MATS tycker att inavelsprocenten på ungarna kommer att ligga på 1,7%, och att dom f ö kommer att vara besläktade med nästintill alla större "hoppled". Kan ju vara värt att nämna 😉

Hoppas det bli många fina ninbäbisar 🙂

           Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
                     ~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Hjärta Bunnies are like potatochips - you can't have just one Hjärta

lovemysack
4/7/15, 6:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#3 Men varför säger inte mitt matspogram det då?? 🤪

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

lovemysack
4/7/15, 6:19 PM
#5

(Sorry att bilden vart sne)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

crimson
4/7/15, 6:23 PM
#6

Åhh, det lär bli fantastiska ungar <3 Hoppas vi får se bilder på dem när det är dags 😍

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

Annons:
Northernlights KU
4/7/15, 7:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#4 Det var ju himla skumt… 🤔 Den mest rimliga förklaringen borde vara att vi inte har skrivit in samma härstamning på Amber och/eller Izor, annars är det ju verkligen helkonstigt att det visar olika.

           Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
                     ~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Hjärta Bunnies are like potatochips - you can't have just one Hjärta

Northernlights KU
4/7/15, 7:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#8

#4 Den härstamning jag har inlagt på Izor och Ambers respektive föräldrar. Om du vill kan du ju kolla om alla kaniner är samma som du har inlagt, så kanske vi får ett svar på mysteriet 😉☝️

           Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
                     ~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Hjärta Bunnies are like potatochips - you can't have just one Hjärta

lovemysack
4/8/15, 10:39 AM
#9

#8 Ja jag måste kolla med mina stammar få se då, men jaa.. Det var väldigt väldigt konstigt! :) :/

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

lovemysack
4/12/15, 7:24 PM
#10

Tråden kan tas bort då Izor inte mår bra och vi inte vill riskera nått så han blir sämre! :)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Love Lejonhuvadekaniner
4/12/15, 7:43 PM
#11

Så tråkigt att höra:( hoppas han blir bättre!:)

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

lovemysack
4/13/15, 3:37 PM
#12

#11 ja verkligen! :/

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

crimson
4/13/15, 10:18 PM
#13

Du får hälsa Izor att krya på sig! :)

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

Annons:
lovemysack
4/14/15, 9:22 AM
#14

#13 ja det ska jag verkligen! Vi får se vilken kille det blir som får dejta Amber :)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Upp till toppen
Annons: