Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 966 ggr
[Greta_erik]
4/1/15, 12:16 PM

Kön?

Hej! En vän till mig har nyligen köpt två hannar från en djuraffär. Efter att kollat könen på dom blev hon fundersam. Den ena har två tydliga kulor som syns väl. Men den andra kan vi inte känna kulor på. Eftersom vi är nybörjare på kaniner så vet vi inte hur dom ser ut riktigt. Så skulle vilja ha er hjälp så att vi vet vad för kön det är. :)

Annons:
[Greta_erik]
4/1/15, 12:20 PM
#2

Här är en bild.

[Greta_erik]
4/1/15, 12:20 PM
#3
crystalguurl
4/1/15, 12:21 PM
#4

#3 

Kan inte se nån bild :P


[Greta_erik]
4/1/15, 12:23 PM
#5

Provar igen ;)

pernillaa
4/1/15, 12:23 PM
#6

Ingenting nu heller.

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
[Greta_erik]
4/1/15, 12:25 PM
#7

Funkar inte att lägga in den från mobilen. Får prova med datorn :)

crystalguurl
4/1/15, 12:26 PM
#8

;3

Längtar tills man får hjälpa till :)


[Greta_erik]
4/1/15, 12:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

får se om det funkar nu :)

kruger
4/1/15, 1:28 PM
#10

Ser ju ut att vara en hona 🙂

Viccan92
4/1/15, 4:58 PM
#11

Ja det där är en hona. Så ni har blivit lurade. Inte så ovanligt från djuraffär tyvärr.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

[Greta_erik]
4/1/15, 7:31 PM
#12

Ja då va det som vi trodde. Om vi bara visste detta innan hon köpte dom. För hon blev troligen totallurad av den affären. Enligt honom så va kaninerna födda hos honom. Dom var resultatet av en tjuvparning i hans uppfödning. Eftersom dom då var "blandras" fick han inte sålt dom och tog då med dom till djuraffären han ägde och sålde dom där. Han hade verkat trovärdig och kunnig, men förmodligen var det nog lögn alltihop. Men nu har vi lärt oss att man inte ska köpa djur i djuraffär utan hos en seriös uppfödare! Och det ska vi sprida vidare :) en fråga till. Dom satt i samma bur i djuraffären. Kan det dom ha parat sig? Eller är dom för unga( 4-5 mån.om det stämmer)? Hos min vän har dom varsin bur :)

Katti
4/2/15, 1:37 AM
#13

Har hanen testiklar så är de könsmogna. För jag förstod det som att de är kullsyskon? Denhär årstiden är kaniner programmerade för att föröka sig, så det är mycket troligt att hon är dräktig. 

Jag tycker absolut att de ska gå tillbaka till affären och säga vad de tycker!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: