Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1931 ggr
[Melbun]
2015-03-31 17:48

Hur sociala är era kaniner?

Hur sociala är era kaniner med varandra? :) Jag har för två månader sen skaffat en kaninkompis till min hane och de har gått ihop i en månad. Hon är hur snäll och mysig som helst, vill alltid vara med hanen och lägger sig alltid bredvid honom. Han däremot tycks vara ganska ointresserad och söker sällan upp henne. Det är inte så ofta som de putsar varandra längre men det förekommer nog ibland. De brukar ofta sova och äta ihop på dagarna men annars är han ganska självständig. Tror ni att de ändå trivs i varandras sällskap även om de inte är så beroende av varandra? Hur ser relationen ut mellan era kaniner? :)

Annons:
Fridaaaa
2015-03-31 17:55
#1

Mina sitter ofta tillsammans, i alla fall 2 av 3 par. De är mycket tillsammans men även mycket självständiga

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Melbun]
2015-03-31 18:05
#2

#1 Ja då kanske mina är helt normala då. x) En är definitivt mer needy än den andra men så länge jag kan lämna dem själva tillsammans är jag nöjd

Facie
2015-03-31 18:59
#3

Jag hade en hona hos min hane förut också och det var samma där - hon var väldigt på honom och han var lite "dissig".. Därför började jag tveka på om han nästan bara tyckte det var jobbigt att ha henne där!

Pretty wise //

Smultrondraken70
2015-03-31 20:32
#4

Mina beter sig exakt som dina Melbun. Fast tvärtom, hanen är kontaktsökande och honan är väldigt självständig och rätt ointresserad av honom:/ Dom går tillsammans från tidig morgon tills vi går och lägger oss men vi delar på dom inför natten, eftersom hon spöat upp honom rejält ett par gånger på efternatten/tidigt på morgonen. Det är aldrig något bråk när de är tillsammans morgon, dag och kväll, men intresset är som sagt var inte ömsesidigt mellan dom:(

Paxxie
2015-03-31 20:39
#5

Har en hona och hane tillsammans (båda kastrerade) och de är nästintill oskiljaktiga. Det är inte så att de alltid sitter hopkurade, men de brukar hålla sig inom ett par meter ifrån varandra, putsa varandra flera gånger om dagen och sover alltid tillsammans.

Jag tror dock att kaniner kan trivas ihop även om de inte är jättenära. Så länge de inte bråkar eller är märkbart stressade så är det nog lugnt. :)

[Melbun]
2015-03-31 21:37
#6

Hmm ja det är väl min hane som är lite av en enstöring. De bråkar inte längre så jag hoppas de åtminstone trivs i varandras sällskap :)

Annons:
homeward bound
2015-03-31 22:05
#7

Jag har tre kaniner ihop. Hanarna är konstant tillsammans (vilar, putsar, äter) medan honan är mer för sig själv även om de vilar ihop i huset en del under dagen.

Namiko
2015-04-01 06:34
#8

Jag har två honor och dom vilar/sover oftast tillsammans och kan vara riktigt gosiga med varandra men det är inte mycket till putsning mellan dom även om det händer ibland. Dom jagar runt varandra en del med det är inget bråk och jag är övertygad om att det skulle bli bråk om dom satt i bur tillsammans men som frigående fungerar det riktigt bra. Hanen jag hade innan var i princip oskiljaktig från min äldre hona.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

taylor__lambert
2015-04-01 11:24
#9

Min hona tycker inte om andra kaniner, men hunden funkar utmärkt :p

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

sfut
2015-04-01 11:53
#10

Vi hade ett par som inte verkade väldigt sociala med varandra men när de separerades för att honan skulle kastreras blev hanen väldigt deprimerad. Jag tror bara att inte alla par visar sin relation för alla andra. :)

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se

Viccan92
2015-04-01 16:55
#11

Våra sitter och ligger ofta ihop. Nu sitter båda två uppe på sin sitthylla. Trångt är det men sitta ihop ska dem.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

[Melbun]
2015-04-01 17:28
#12

Får hoppas att mina tycker om varandra ändå :) de har bara gått ihop i en vecka utan bråk och plats har de ju massor av. Intressant att se hur olika de är dock x)

horsie85
2015-04-01 18:12
#13

Har två honor (systrar) dom sitter ofta bredvid varandra, putsar varandra och så!;)

Annons:
[Nikita14]
2015-04-01 21:51
#14

Mina honor (två par) sover ofta tillsammans, ibland putsar de varandra.  Inget jagande eller bråkande i buren, men när de får vara lösa på bakgården kan det hända att en äldre hona jagar en yngre. 

Har ingen hane längre, men när jag hade, så hände det rätt som det var att han gjorde mkt små "utfall" mot honorna, och det räckte för att de skulle fly i panik, de verkade ha stor respekt för honom.

[Melbun]
2015-04-01 22:03
#15

#14 O,o varför gjorde han så? Min har gjort men det har alltid varit då hon har försökt rida på honom. Har inte längre hört något så antar att det har mer eller mindre upphört. 

Såg lite putsande hos mina idag. Händer inte så ofta och inte länge men ibland så <3

crystalguurl
2015-04-02 10:33
#16

Mina kaniner brukar sova mycket bredvid varran, de gjorde det mer förr när dom kom hit, antar att dom var tryggare med varrandra.

Nu är det inte ofta man ser de sova tillsammans, dom brukar putsa varrandra lite ibland.

Dom gör det flera gånger i små korta stunder :)


[Nikita14]
2015-04-02 17:44
#17

#15  Jag vet inte varför han gjorde så.   Honorna var inte jobbiga mot honom, vad jag såg i alla fall.   Men han kanske ville vara i fred, eller visa att han bestämde?

aliiciaj
2015-04-02 22:03
#18

Min kaninhona är egentligt rejält revirmarkerande och hatar andra kaniner. Men sen i somras fick jag en omplaceringskanin som var lite äldre och han bor nu med min kaninhona utan problem. Men det känns som om han inte förstår sig på kaninspråk, har alltid tyckt att han verkar lite förståndshandikappad. Men min kaninhona gillar honom för hon kan bossa hur mycket hon vill över han och han bryr sig inte. Men de gillar faktiskt varandra väldigt mycket, min kaninhona gillar att sova under hans huvud och han följer efter henne vart hon än går.

[Melbun]
2015-04-02 22:09
#19

#18 aww :,) Haha jag tror min kanin är lite handikappad han också. Verkar liksom inte förstå någonting utan bara sitter där xD Nu har de dock gått ihop i lite mer än en vecka utan bråk alls så tror de kommer överens ganska bra :)

Upp till toppen
Annons: