Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 906 ggr
[fluffybunnies_]1
2015-03-28 21:07

kaninuppfödning?

hej! jag tänkte para mina kaniner. vilken viss ålder måste kaninen vara för att paras och när får man inte para dom längre? jag har läst på om att para kaniner men skulle gärna vill veta om era erfarenheter. så berätta gärna om dom:) // Leonora

Annons:
[Melbun]
2015-03-28 21:19
#1

Hoppas du har fler kaniner och inte har tänkt para dina mantlade kaniner? Ditt kontonamn var i princip identiskt så det känns ju lite skumt att du raderar kontot och gör ett nytt med samma namn… x)

[fluffybunnies_]1
2015-03-28 21:27
#2

#1 ja det är så att vi är flera på kontot och jag har en mantelteknad och en enfärgad kanin :)

RebeccaG
2015-03-28 22:02
#3

Ett litet tips? är faktiskt att inte para alls. 
Har du ingen tanke bakom kullen/inget avelsmål så tycker jag att man ska låta bli. 

Läs lite på kaninmagazinet, det finns väldigt många artiklar om Avel mm

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

[Nikita14]
2015-03-28 22:23
#4

Vad har du för anledning att para din kanin? Tycker att det paras ofantligt mycket kaniner som det är redan..

missan´s
2015-03-29 08:53
#5

Håller med #3 och #4

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

em.nord
2015-03-29 09:32
#6

Såg att din rubrik lyder "kaninuppfödning" & om det är det du vill göra så gå med i Svenska Kaninavelsföreningen. Något alla seriösa uppfödare bör göra. Blandrasavel eller renras spelar ingen roll enligt mig :) & som andra sagt. Plan med kullen, intressanter osv. Och att "tänkte behålla en bebis" är inte en ok anledning enligt mig ;)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Annons:
[Zachapacka]
2015-03-29 14:41
#7

Ja jag håller med alla andra. Det finns så enormt många kaniner som behöver nya hem (Kolla blocket) så att avla med sina två kelkaniner finns det ingen anledning för. Kontakta närmaste uppfödare och köp en bebis om jättegärna vill ha en unge. :)

missan´s
2015-03-29 18:49
#8

Eller så kanske du kan hälsa på någon uppfödare i närheten och få hälsa på när dom har ungar, ev tinga om det var det du ville, istället för att ta en hel kull bara för att?👍

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Upp till toppen
Annons: