Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 1322 ggr
Fridaaaa
3/28/15, 9:15 AM

Stor innebur - vart köpa?

Ska ha större till marsvinen hade jag tänkt. Men tänkte, jag frågar här med om någon vet ett bra ställe där man kan köpa en stor innebur? Den dem har nu är 150x60 men vill ha större. Vet att det finns på teddytassen men deras frakt är svindyr. 

Arken zoo har vi inte har, Grizzly hade inte så stora burar sist vi var upp, inte tassar & morrhår i Växjö heller.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[selmatelma1]
3/28/15, 9:33 AM
#1

Du kan väll bygga en större åt dom. Om du inte kan hitta en större bur för 160 bur e de största på marknaden.

Fridaaaa
3/28/15, 9:48 AM
#2

#1 Vet att 160 cm är störst på marknaden men nu var inte det frågan 😉
Jag är inte händig plus att jag måste ha med nät då jag har katter och hundar. Har inte verktygen att bygga egen heller. Så därför söker jag större innebur.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

missan´s
3/28/15, 9:49 AM
#3

Titta efter en begagnad bur på t.ex blocket :-)

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Fridaaaa
3/28/15, 9:50 AM
#4

#3 Kollat men finns inte så stora inneburar till salu häromkring :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[selmatelma1]
3/28/15, 10:54 AM
#5

Okej du får be om hjälp annars..ok lyckas dig dom har katter o hundar..

Fridaaaa
3/28/15, 10:55 AM
#6

#5 Nu söker jag färdig som sagt 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[selmatelma1]
3/28/15, 11:20 AM
#7

Okej. Försöker hjälpa bara.

Fridaaaa
3/28/15, 11:22 AM
#8

#7 Jo vet, men skrev bara att jag söker färdig :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Smultrondraken70
3/28/15, 11:39 AM
#9

Okej, mitt förslag är kanske dåligt;) men går det att sätta ihop två inneburar så att det blir en stor? Man kanske kan ta bort en kortsida på varje eller nåt?

Fridaaaa
3/28/15, 11:42 AM
#10

#9 Haft så innan, men på denna inneburen dem har nu går det inte att ta bort kortsidan 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Smultrondraken70
3/28/15, 11:45 AM
#11

#10 okej, nä då funkar det ju inte:( i sånt fall måste du ju ta en bågfil och såga i gallret men det känns ju lite radikalt:/

Fridaaaa
3/28/15, 11:46 AM
#12

#11 Ja jag vill helst inte göra något sånt, vill kunna använda inneburen senare också.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Smultrondraken70
3/28/15, 11:48 AM
#13

#12 ja jag förstår.

Annons:
[Melbun]
3/28/15, 11:55 AM
#14

Du har inte tillräckligt mycket plats för att sätta en inhägnad runt buren då? Finns såna med nättak också. Eller en våningsbur? Dyra som tusan dock.. Eller köpa någon annans hembygge? Sett många annonser på fb. Annars är de nog lite svåra att hitta eller så blir frakten tokhög x( själv har jag nog aldrig sett så stora burar men då har jag inte aktivt letat efter dem..

Fridaaaa
3/28/15, 11:57 AM
#15

#14 Marsvin föredrar mer totalyta än våning och våningsbur får dessvärre inte plats 😕 Inhängad vågar jag inte ha dem i när jag inte är hemma. 
Kollat runt på facebook och blocket men inte funnit något inom rimlig körväg :(
Måste inte vara via nätet, frågan i #0 är vart man kan köpa så stort förutom på de ställen jag kollat som jag skrev i #0 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Melbun]
3/28/15, 12:06 PM
#16

Funderade också på om de kanske inte var såna klätterapor XD du har inte funderat på att sätta in en sommarhage då? Teddytassen har ju 174x50 samt över 200 men det kanske blir för stort? Så länge det är tak på hagen så borde det väl fungera? En modell har till och med rymningskant och tak.

[selmatelma1]
3/28/15, 12:17 PM
#17

Känner du till fäboden? Dom specialbygger burar med mera.

Fridaaaa
3/28/15, 12:26 PM
#18

#17 De är alldeles för långt bort.

#16 Går inte att ha Hage upphöjt 😕 Vill inte ha dem direkt på golvet nämligen, haft innebur på golvet nämligen men sämre på flera sätt 😕Och tror inte det är så stabilt inomhus heller (ena hunden är stor) Men tack ändå för förslaget.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[selmatelma1]
3/28/15, 12:38 PM
#19

Vart bor du ?

[Melbun]
3/28/15, 1:05 PM
#20

ferplast 160cm 
GD Easy 160cm
Kaninbur Easy 160 cm

Endast dessa märken har jag hittat som är av större modell. Kanske kan du googla runt lite å se ifall något duger. Vissa får man ju hämta själv så då får du ju hitta något som ligger nära isf. Billigaste priset verkar ligga på 1295kr. En del har fri frakt andra inte men det kan ju vara något ^^ Själv hittade jag en hel del men ja det ska ju vara inom rimligt pris och köravstånd för dig.

Annons:
Fridaaaa
3/28/15, 3:24 PM
#21

#20 Ja jag har googlat redan men fick inte fram något vettigt, annat än de med hög frakt hmm får kolla med fler djuraffärer om de kan ta in och vad de ska ha i så fall. Annars får jag hitta på annan lösning, vill inte lägga över 600 kr på enbart frakt, :(

#19 Blekinge

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Melao
3/28/15, 3:26 PM
#22

150*70 finns ju så att grizzly zoo kan ta in om du ringer dit i förväg, men du kanske vill ha ändå lite större?

Oho för att satsa det sista på mirakel!


Fridaaaa
3/28/15, 3:32 PM
#23

#22 Ja jag har 150x60 nu, så söker ännu större 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[selmatelma1]
3/28/15, 3:44 PM
#24

Ok.

em.nord
3/28/15, 5:15 PM
#25

Ja synd att frakten är så dyr på teddytassen för de har ju dubbelbur där som jag funderat på själv. Du kan inte be en affär ta hem? Vet att t.ex i Växjö kan man be om det. Så djurmagazinet/ i Karlskrona kanske kan ta hem åt dig? Vet att de kan ta hem fiskar iaf så länge det finns bland deras säljare, som de samarbetar med. :) kanske….?

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Fridaaaa
3/28/15, 5:25 PM
#26

#25 Har mailat tassar&morrhår igen i Växjö och se vad de säger.
Ska maila grizzly i Karlskrona med och se om de kanske kan ta in. Få djuraffärer jag vill handla  på, så hoppas 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

em.nord
3/28/15, 5:55 PM
#27

#26 tassar och morrhår är typ den enda jag handlar hos. Grizzly har ju inga djur så de är också bra :) ja mejla igen för de tar ju hem om man ber dem. Säger de iaf på hemsidan

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Annons:
Fridaaaa
3/28/15, 5:58 PM
#28

#27 Ja jag har mailat kring pris och så 🙂
Ja tassa roch morrhår har stort och fint till sina djur vilket är toppen, en av få. Så är med en av få jag handlar av :)
Precis :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: