Annons:
Etikettallmänt
Läst 665 ggr
[SuperNaturalBeing]
3/27/15, 8:23 PM

Holländsk kanin eller nått annat?

Jag har funderat väldigt länge på att skaffa kanin, men är lite vilsen då det finns så många raser så jag tänkte fråga vad ni tycker :)  Det jag är ute efter är en innekanin. Storlek spelar ingen större roll, men helst runt 3kg eller uppåt. Helst kort päls. Jag vet att personlighet ju skiljer sig från individ till individ, men det jag vill ha är en lugn, sällskaplig ras som uppskattar gos.  Har läst väldigt mycket på sajten och har även googlat och har kommit fram till att holländsk kanin kanske är något för mig, men vad tycker ni mer erfarna kaninägare? (jag har aldrig haft kanin innan så jag vet ingenting haha).  Passar holländaren  in i min beskrivning?  Tycker ni det finns någon annan ras som kanske skulle passa?  🙂

Annons:
Frosstis
3/27/15, 8:27 PM
#1

Av personlig erfarenhet är inte min kanin jättegosig :p

Eller, om han jag klappar han på huvudet kan han ligga stilla hur länge som helst, men han är ingen att bara ligga bredvid mig o mysa haha :p Men han är bara 7 månader så det kanske kommer :)

Kaninernasbästa
3/27/15, 8:33 PM
#2

Dvärgvädur, dock är de lite mindre än holländare, Eller ta över en kanin :)

Frosstis
3/27/15, 8:44 PM
#3

Den gosigaste jag haft är lejonhuvad kanin, men eftersom du inte vill ha långhår kanske en lejonhuvad dvärgvädur eller dvärgvädur skulle kunna passa? :P Eller en standard rex

[SuperNaturalBeing]
3/27/15, 9:16 PM
#4

#1 Är det en holländare då alltså? 
Sånt är ju personligt också det vet jag, men tänkte om det fanns någon ras som var mer …åt det hållet eller vad man ska säga ^^ 

#2 Jo har också funderat på att kanske ta en omplaceringskanin, men får se :)

emms
3/27/15, 10:16 PM
#5

Fransk vädur passar perfekt in på din beskrivning. Lugna, gosiga, normal päls, över 3kg och helt underbara! 

Min favvoras! 🙂

Emma

Frosstis
3/27/15, 10:53 PM
#6

Ja, har en holländare :) men han är underbar på alla sätt o vis, han är lättlärd, otroligt glad och positiv, kärleksfull mot människor och djur, väldigt social o så självklart älskar han att bli klappad :)

Annons:
MsSofieG
3/27/15, 11:35 PM
#7

Jag har också holländare och kan hålla med paulina.s en del. Som ung var hon hopplös på gos fronten, det fanns ju så mycket annat i livet som var mega kul. Sitta still var ingen jätte hit ;) Men desto äldre hon blev desto mer tid fick hon "över" för kel och gos. Nu för tiden brukar hon och jag snarka ikapp i sängen på kvällarna (hon brukar sova vid mina fötter) och hon vet inget bättre än att hålla sällskap när man kollar på film. Hon har alltid varit frigående innomhus och toa tränade sig själv. Hade en jobbig tonårsperiod med mycket små pluttar och trots kissande men det gick över och det har inte varit några olyckor alls sen dess.

Vovisch nr2
3/28/15, 8:50 AM
#8

Kanske Sachsengold?

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

[SuperNaturalBeing]
3/29/15, 4:26 PM
#9

#8  Hittar inte så mycket om Sachsengold.  Vet du nånstans där man kan läsa mer om den rasen?  🙂

Storip
3/29/15, 4:35 PM
#10

Håller med #2, adoptera en omplaceringskanin, jag har tagit emot 2 (snart 3 hoppas jag) omplaceringar ❤️ Ifall du ändå inte ska avla/ställa ut?

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


Vovisch nr2
3/29/15, 5:41 PM
#11

#9 Tyvärr inte. :/

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Upp till toppen
Annons: