Annons:
Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 886 ggr
Kaninernasbästa
2015-03-26 07:31

Vilken sorts sele gillar ni mest?

Vilken sele gillar ni mest överlag? Vet att det är olika från kanin till kanin, men vilken tycker ni har mest fördelar Skriv gärna varför du valde just den selen, vilka för och nackdelar den har och varför du inte föredrar de andra!

Annons:
[RC1393]
2015-03-26 10:47
#1

Bröstsele, sitter bra och lägger inget tryck på halsen. Bogselen är också bra men anser att det är svårare att hitta en bogsele som sitter bra och samtidigt passar många olika kaniner (mina kaniner delar på selarna).  H-selarna gillar jag inte p.g.a. att de ger ett tryck på halsen, men passformsmässigt så är det lätt att hitta selar som passar.

Kaninernasbästa
2015-03-26 19:25
#2

Okej,tack!

Peak303
2015-03-26 21:58
#3

Säger Bröstsele i samma syfte som #1.
Vissa av mina har H-sele då de inte springer lösa.

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

RebeccaG
2015-03-26 23:45
#4

Bröstsele, sitter bäst och är säkrast. Gillar inte H-sele. 
Har bröstsele på alla mina utom den äldsta lejonhonan som bastant ska ha bogsele, punkt slut.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Henni-Chan
2015-03-27 00:23
#5

Det är ju lite olika vad som passar på vilken kanin. Men generellt så har alla mina kaniner bröstselar. Tankarna är såklart som de kommentarer som är skrivna ovan. Tycker också det är lättare att kontrollera lite för snabba/heta kaniner med bröstsele då det blir en helt annan spänning när man styr kaninen över banan.

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Kaninernasbästa
2015-03-27 08:11
#6

Okej tack för svaren!

Annons:
Awa86
2015-03-27 16:31
#7

Valde bogsele eftersom den inte ger något tryck på halsen alls o är smidig att få på,men kan ju va svårt med storlek jag har sytt själv med ställbart vid magen och själva bogbandet, men är ju lite lätt att rymma ur så kan inte ha det på haren så bröstsele är en stark 2a nästan de kunde dela 1a platts men är ju lite träligare att få på, är ju inte heller svårt att sy om en h-sele till det om man låter kaninerna dela sele, enklaste formen av bröstsele är ju en h-sele med extra rem men gör ändå skillnad o det märks tydligt på kaninen, mindre stressig o gladare än utan den remen (tänkt göra en bättre bröstsele men har måååånga projekt som måste gå före just nu) h-sele är jag inte förtjust i längre hade det för länge sen tills jag skafda en kanin som uppenbarligen inte gillade det o då kollade jag upp olika sorters selar o improvisera ihop en bogsele som han acceptera direkt.

Kaninernasbästa
2015-03-27 17:18
#8

Okej tack :)

enbartmalin
2015-03-31 15:51
#9

Det hade varit intressant att se bilder på dom respektive selarna.

För även om dom är av samma modell kan det skilja sig enormt.

Hälsningar Malin

Kaninernasbästa
2015-04-03 07:58
#10

Okej:) jag har bara h-selar och ingen bild på mobilen men jag kan se om jag har något

Elsaharr
2015-04-03 11:09
#11

Haha, jag har bara hselar så ja :)

Zingo ;D

Kaninernasbästa
2015-04-03 19:21
#12

Okej, tycker du de är bra?

Elsaharr
2015-04-03 19:26
#13

Ja de funkar väl, men jag tycker dock bröstsele är bättre. Jag har en sådan men den är jätteliten och är till för mindre kaniner/ungar :)

Zingo ;D

Annons:
Upp till toppen
Annons: