Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 4296 ggr
missan´s
3/18/15, 6:05 PM

Kulldagbok - Dvärgvädursungar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Gör en liten kulldagbok då Freja väntar smått i början av April… 

Mamma Freja: Freja är en lugn tjej som älskar att sitta i knäet och mysa. Slickas gör hon ofta om det är någon hon tycker om. Hon gillar att utforska nya platser och att gå promenader, och även hon kan skutta lös i trädgården. Freja är en renrasig dvärgvädur i färgen sotad viltgul. Freja har haft kull innan.

Pappa Zizi: Zizi är en genomsnäll, pigg och glad liten pojk som aldrig sitter stilla! Han älskar att få uppmärksamhet och sällskap, vill aldrig vara ensam. Han är precis som en liten hund, han kommer när man ropar på honom, följer efter en och springer lös utan några som helst problem. Ett riktigt litet charmtroll! Zizi är även han en renrasig dvärgvädur och har teckningen Japanmantlad gul/svart. Detta blir hans första kull.

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Annons:
missan´s
3/22/15, 7:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Nu har Freja börjat flytta runt på allt hö till nedre våningen (tror att hon planerar att föda där) och jag såg även att hon börjat plocka av sig päls där. Hon är väl förberedd,  nämligen drygt två veckor kvar, men det är väl bara ett gott tecken. 

Härom dagen var Freja väldigt trött. Hon sov mest. Kan också vara att det var väldigt varmt den dagen i försig, men när jag skulle känna lite försiktigt på magen så "morrade" hon till lite tyst liksom. Linn tyckte att hon såg väldigt svullen ut om magen. Nu är det bara att vänta och hålla tummarna för att allt går som det ska…

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

missan´s
3/24/15, 6:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Idag har Freja skuttat som vanligt i hagen (och gör det fortfarande) i hittills snart fyra timmar. Men hon sover och vilar mest. 

Foto på "boet", hon har inte riktigt någon håla än men hon gör det nog så småningom. Det ligger päls lite utspritt överallt på övervåningen just nu. Men hon har ju haft kull innan så hon vet ju hur hon "ska göra" så att säga. 

Nu börjar det närma sig… Längtar sååå! 😍

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

missan´s
3/25/15, 7:11 AM
#3

Kan även tillägga att ni gärna får kika in på hemsidan, på bloggen kommer vi också uppdatera om kullen :-)

www.ekekullenskaniner.weebly.com

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

missan´s
4/5/15, 10:41 PM
#4

Hej igen! Hade nästan glömt bort den här tråden.. Men i alla fall. Freja är imorgon inne på sin "första möjliga dag" då ungarna kan födas. Vi har lagt in lite extra hö till henne så vi ska se om hon bygger ett bo snart… ;)

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

[Sockertoppens_kaniner]
4/5/15, 10:50 PM
#5

Följer :)

missan´s
4/6/15, 10:48 AM
#6

Var ute och tittade till henne nu på morgonen.                                                                                Inga ungar har kommit. Hon har gjort en liten, inte jättetydlig, grop i höet och lite pälstussar låg där..

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Annons:
[selmatelma1]
4/6/15, 11:06 AM
#7

Dom kommer på kvällen o natten när ingen människa är där.

[Sockertoppens_kaniner]
4/6/15, 11:08 AM
#8

#7 De behöver dem inte alls göra. Min hona har fött två kullar under dagen när jag varit i skolan. Visst ingen var hemma men det var inte kväll eller natt. :)

missan´s
4/6/15, 11:26 AM
#9

#7 Precis som #8 säger så kan honor föda i princip när som helst på dygnet. Det vanligaste är att de föder på kvällen eller natten, men Frejas första kull födde hon tidigt på morgonen, så det varierar. 🙂

Glömde också att säga att hon känns och är väldigt tjock nu. Dom senaste dagarna som hon varit ute i hagen så har det märkts att hon tycker att det är tungt.😊

Jag vet inte riktigt, ska man ta ut henne i hagen eller? Vet ju inte exakt när dom ska födas men vet mellan vilka datum som ungarna beräknas och idag är ju som sagt ett av de möjliga födelsedatumen.. Känns sådär att ha henne instängd i buren bara för att hon är (förhoppningsvis) dräktig.. Vad tycker ni? En liten stund kan väll inte skada..? 😊

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

fsigge
4/6/15, 11:28 AM
#10

#9 jag tycker det känns för riskfyllt att ta ut henne i hagen när de kan komma när som helst. Kan du inte koppla en Hage till buren? Så hon kan gå i om hon ska föda.

Frida

missan´s
4/6/15, 11:30 AM
#11

#10 Jo absolut, det kan jag ju göra! Tack för tipset! 😉

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

missan´s
4/6/15, 3:51 PM
#12

Tittade till henne lite kort, vill inte störa. Från att inte vara knappt något tecken i buren till att vara översvämmat med pälstussar! Helt fullt i buren alltså! Hon ligger och vilar väldigt mycket. Jag är så himla förväntansfull! Skulle inte förvåna mig ifall jag de kommer inatt eller imorgon, så som hon visar tecken! 😍

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

missan´s
4/6/15, 3:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#13

Syns inte lika tydligt på bilden men boet är liksom massa päls i och det är ganska så djupt. Ligger päls i hela buren! 😃

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Annons:
crimson
4/6/15, 5:27 PM
#14

Sätter en tass här, ska bli spännande och se vad det blir för något :D

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

[Sockertoppens_kaniner]
#15

#13 Har du kollat i boet så dem inte redan kommit? Om det är djupt och det ligger massa päls där kan det ju vara svårt att se utan att lyfta på pälsen. Bara en tanke, men inte helt omöjligt! ;)

missan´s
4/7/15, 6:58 AM
#16

#15 Nej, i alla fall har jag inte tittat så noga. Ville som sagt inte störa för mycket.   Men jag ska gå ut nu på morgonen och titta. Återkommer senare… 🙂

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

lydiahrnvall
4/7/15, 8:33 AM
#17

Följer :)

Elin2001
4/7/15, 10:17 AM
#18

Tass!

ra-17
4/7/15, 11:27 AM
#19

Så spännande! 😀

missan´s
4/7/15, 3:31 PM
#20

#17, #18 & #19 : Härligt! 😉

Jag har varit och kollat och inga bebisar än så länge..

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Annons:
Idakarrlsson
4/7/15, 3:41 PM
#21

Spännande. Mamma kanin var ju bara för underbar 😍

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

missan´s
4/7/15, 3:54 PM
#22

#21 Visst är hon, en helt fantastisk liten kanintjej!😍Lika spännande varje dag, går ut varje morgon (och eftermiddag/kväll) i hopp om att hitta små bebisar i boet.. Men än sålänge har de inte kommit…

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

[Sockertoppens_kaniner]
#23

#22 Vilken dag är hon på? :)

missan´s
4/7/15, 4:16 PM
#24

#23 Freja och Zizi träffades i en vecka för PARNING, (vet, kanske lite väl länge) så kan inte säga exakt vilken dag hon är på. Dock så är det möjligt att ungarna föds mellan den 4-20 april. Räknar då mellan dag 26-35. :)

Lite krångligt att förklara, men dom kan antingen födas i princip när som, eller (som allra senast då) först om 13 dagar. Men jag skulle tro att hon blev befruktad de första dagarna hos hanen. Min mamma tyckte att det var bäst att vara på den säkra sidan med parningen. Egentligen hade vi tänkt fem dagar men blev sju, så jaa..

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Love Lejonhuvadekaniner
#25

Det kan väll bli dubbel kull om man låter dem gå ihop så länge?:)

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

missan´s
4/7/15, 7:54 PM
#26

#25 Jo, i värsta fall kan det bli dubbelparning så att det kommer två kullar. Vi får hoppas att det inte blir så och om det skulle blir en kull till så får vi ju ta det. Men nästa gång så ska vi inte låta dom träffas så länge, var som sagt först inte planerat att hon skulle stanna så länge där men om det kommer en extra kull så får vi ju ta det ansvaret, som sagt.

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Love Lejonhuvadekaniner
#27

Tänkte att det det blir väldigt påfrestande för honan om hon möste föda två kullar med så kort mellanrum:) Men det ska nog gå bra;)

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

Annons:
missan´s
4/7/15, 8:58 PM
#28

#27 Jo det klart. Men hon har träffat en hane innan för PARNING i en vecka och då kom bara en kull precis som planerat. Men ungarna som hon haft har varit ganska så snabbutvecklade, har börjat äta gräs t.ex vid redan 1 och 1/2 veckas ålder osv. Om det skulle bli för mycket för henne får vi ju lösa det på något sätt, men det tar vi nog då OM det skulle bli så. 🙂

Förövrigt är allt bra och som det ska. Hade tänkt gå ut och knipsa av några grenar/pinnar från hallonbusken i morgon, då det är väldigt bra för honor med ungar. Förresten, Freja slickar väldigt mycket, lite här och var, verkar som om hon behöver få i sig salt. Jag är lite tveksam till saltsten då jag har hört att det går minst lika bra utan och att det bara är en massa konstiga ämnen i.. (?) Men vad säger ni, ska jag köpa saltsten eftersom hon verkar ha något sug efter det, eller kan man ge något annat som fungerar liknande, som också är nyttigare för henne? Vad säger ni?👍

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

missan´s
4/11/15, 7:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Putt, undrar fortfarande det om saltsten? 🙂

Inget speciellt nytt har hänt. Freja mår bra men sover/vilar hur mycket som helst! Hon är rund om magen och jag kände försiktigt igår, kändes som en klump vid magen, kan varit en unge.. Har fått skutta ute i hagen som vanligt, fast den har hängt ihop med buren precis som #10 tipsade om och det fungerar toppen. Inte så mycket mer som har hänt än det… 

Jag har inte varit ute och tittat till henne idag så jag ska göra det snart…

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Love Lejonhuvadekaniner
4/11/15, 9:17 AM
#30

Man kan ge knäcke bröd istället för saltsten;) För det är mycket salt i knäckebröd. Och dem kan få i sig för mycket salt om dem har en saltsten:)#29

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

missan´s
4/11/15, 9:21 AM
#31

#30 Är lite tveksam om knäckebröd har samma "kraft" (kommer inte på ordet^^) som en saltsten? Men då vet jag iaf att jag inte ska ge henne saltsten. 👍

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

crystalguurl
4/11/15, 9:35 AM
#32

#31 Du kanske kan sätta in den några minuter, hon får ta några slick sen tar du ut den? 😃


missan´s
4/11/15, 10:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#33

Var ute hos Freja precis. Märkte direkt att hon var smalare och det låg överfyllt av päls i buren. Jag tittade i boet och där låg det precis nyfödda rosa bebisar! Dom är definitivt födda nu på morgonen då dom är yttepyttesmå och rosa. Ville absolut inte peta eller störa för mycket men han ta några få foton lite snabbt. 

Freja mår bra men är jättetrött, vi gav henne en morot men inte ens det ville hon ha nu. Så vi lät henne vara så hon kan vila.  

Hon har bäddat ner dom jättefint med mycket päls och ganska djupt, vilken duktig mamma hon är! Vi såg inte direkt hur många bebisar det var, men som sagt, dom här bebisarna är födda på morgonen så vi rörde inte mer än att vi såg att det var. Vi får kontrollera lite senare… Det är minst tre är det i alla fall…. 😍

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Love Lejonhuvadekaniner
4/11/15, 10:34 AM
#34

Åhh så roligt🤗 Grattis till dem små! Vad fint bo med massa päls😍

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

Annons:
fsigge
4/11/15, 10:35 AM
#35

Jättebra bokat Freja! Grattisgrattis!!👏

Frida

belladoris
4/11/15, 10:59 AM
#36

Åhh grattis till både den stolta mamman och dig!

missan´s
4/11/15, 11:33 AM
#37

#34 #35 #36 Ååh tack! Håller med om att hon är en sådan duktig mamma! 😻👌

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

[Sockertoppens_kaniner]
4/11/15, 12:14 PM
#38

Så roligt, grattis! :)

crimson
4/11/15, 1:40 PM
#39

Grattis! :D

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

missan´s
4/11/15, 6:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#40

#38 #39 Tack! 😃

Det är tre stycken ungar och dom är superfina! Ser ut som en Madagaskar, en Japanmantlad och en vanlig Japantecknad (svart/vit eller svart/gul?) Tog nya foton, dom har växt väldigt mycket nu bara under dagen! Freja är så lung så och låter oss röra vid boet, hon var ganska utmattad men ville genast ut och skutta i hagen! Så hon är rätt så pigg för att ha fött ungarna idag måste jag säga. 😉

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Idakarrlsson
4/11/15, 7:06 PM
#41

Vad roligt att allt verkat gått bra och hoppas allt fortsätter så! Fina bebisar blev det så glöm inte att uppdatera för ingen här inne vill missa bebisbilder 😉

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

Annons:
missan´s
4/11/15, 7:09 PM
#42

#41 Åh tack! Uppdatera kommer jag absolut fortsätta göra!😃

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

crimson
4/11/15, 9:29 PM
#43

ÅÅÅÅH, bebisar <3 de är så fantastiska, de små liven. Längtar tills jag kan ha egna små ninisbebisar 😍

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

missan´s
4/11/15, 9:49 PM
#44

#42 Visst är det underbart med bebisar! Förstår att du längtar… 😉

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

em.nord
4/12/15, 8:06 AM
#45

Grattis :) lagom många och superfina!

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

missan´s
4/12/15, 8:14 AM
#46

#45 Tack! Perfekt med tre, då kan man ägna lite extra tid till var och en. Dom har fått underbara färger och jag och min syster som älskar japantecknat och madagaskar! Ska bli roligt å se hur dom utvecklas…😃

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Love Lejonhuvadekaniner
4/12/15, 8:24 AM
#47

Dom var super fina:D Jag längtar tills min ninis bebisar kommer:) Men det är knappt två veckor dit om det blir några. Det är så spännande!

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

missan´s
4/12/15, 11:43 AM
#48

#47 Tack! Förstår att du längtar,                                                                                                              djurbebisar är ju något av det bästa som finns! 😃

Var ute hos Freja och bebisarna.  Freja har fått springa i hagen i någon timme nu på förmiddagen men hon rymde mest.. Försökte fota bebisarna lite men gick inte så bra. Det blåser så mycket idag så jag ville inte att  ungarna ska frysa om jag har det öppet eller att boet ska blåsa sönder. Fick ingen bra bild tyvärr, men förhoppningsvis är det bättre väder senare under dagen eller imorgon.🙂

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Annons:
Peak303
4/12/15, 12:04 PM
#49

#40 Förmodligen gul/svarta, annars måste båda kaninerna bära på chinchilla ;) 

Grattis till ungarna :)

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

missan´s
4/12/15, 12:21 PM
#50

#49 Okej tack! 🙂

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Mirre395
4/12/15, 1:58 PM
#51

Grattis till kullen!:) Ska bli spännande att följa utvecklingen!;)

Kanin4ever =)
4/12/15, 5:03 PM
#52

Så söta små🙂

#49 Blev lite förvånad, för vår hona har fått en vit/svart japantecknad både i årets kull och förra året, men kan inte minnas att någon nära släkting till varken mamman eller pappan är chinchilla😛 Fast jag antar att det är lite annorlunda då de är gottlandskaniner, så de är inte avlade på färg och i princip vilka färger som helst dyker upp när man minst anar det…😃


farvendal
4/12/15, 5:07 PM
#53

#52 siamesjapaner kan se ut som svart/vita japaner. kanske såna du fick.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

missan´s
4/12/15, 5:32 PM
#54

#51 #52 Tack så mycket! 🙂

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Kanin4ever =)
4/12/15, 5:39 PM
#55

#53 Kanske, har dock aldrig hört talas om gottisar med den färgen… Fast som sagt, alla möjliga färger dyker upp lite då och då så skulle inte förvåna mig om det finns lite chinchilla-anlag gömt någonstans 😛


Annons:
missan´s
4/12/15, 7:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#56

Ungarna 1 dag gamla idag… 😍

Alla tre mår bra och är pigga och krya.

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

missan´s
4/14/15, 7:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 12
Förhandsgranskning av bild 2 av 12
Förhandsgranskning av bild 3 av 12
Förhandsgranskning av bild 4 av 12
Förhandsgranskning av bild 5 av 12
Förhandsgranskning av bild 6 av 12
Förhandsgranskning av bild 7 av 12
Förhandsgranskning av bild 8 av 12
Förhandsgranskning av bild 9 av 12
Förhandsgranskning av bild 10 av 12
Förhandsgranskning av bild 11 av 12
Förhandsgranskning av bild 12 av 12
#57

Här kommer uppdatering från igår, då ungarna var 2 dagar gamla.

Jag gick ut till dom på eftermiddagen då jag kom hem senare än vanligt igår, samtidigt som Freja fick vara ute och springa. Jag klappade henne så att jag skulle lukta Freja, sen öppnade jag luckan och tittade ner i boet.
När jag skulle flytta lite på pälsen kom den japantecknade ungen och nästan klättrade upp i min hand. De har faktiskt växt endel, den japanen har blivit mer gul/svart och den japanmantlade tror jag nästan är en madagaskarmantlad.. (?) Den madagaskarfärgade är mycket mörkare och brunare. Så växt, det har dom.

Och självklart vill ni se lite foton på bebisarna…

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

missan´s
4/14/15, 6:01 PM
#58

Jag ska nog gå ut en liten sväng hos kaninerna, men det har varit (och är fortfarande lite) väldigt regnigt och ruggigt väder. Har inte velat öppna och att det ska regna in vatten i buren så jag har väntat på uppehåll vilket det är nu.

Kommer snart med lite nytt… 😉

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

missan´s
4/15/15, 7:36 AM
#59

Nu glömde jag ju ändå bort att uppdatera från igår… Aja, här är från gårdagen då.

Från igår, ungarna 3 dagar gamla:

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Lajban:)
4/15/15, 8:56 AM
#60

Jag fick också nyss 3 ungar

Hästar och kaniner är livet Hjärta

missan´s
4/15/15, 4:35 PM
#61

#60 Vilket sammanträffande! Följer din kulldagboks-tråd😃

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Lajban:)
4/15/15, 4:39 PM
#62

#61 Följer här med, lycka till med Lill trion

Hästar och kaniner är livet Hjärta

Annons:
missan´s
4/15/15, 7:28 PM
#63

#62 Tack desamma! 😍

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

horsie85
4/15/15, 8:09 PM
#64

😍va söta! Och vad snabbt dom växer!

horsie85
4/15/15, 8:09 PM
#65

Skrev lite konstigt, menade att man såg så stor skillnad från dag ett till dag tre! ;)

missan´s
4/15/15, 9:17 PM
#66

#64 / #65 : Håller med, ungarna växer så det knakar! Jösses, ena bebisen verkar redan vara på gång med att öppna ena ögat, så det dröjer väll inte särskilt länge förrän dom kryper ur boet och allt också, haha… Kanske inte riktigt sånt tempo, men det går snabbt nu alltså…😃

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

missan´s
4/17/15, 8:32 PM
#67

Idag är ungarna hela 6 dagar gamla! Dom är riktigt runda och goa. Jag lyfte upp dom på en fårskinnsfäll och fotade dom där. Den japantecknade bebisen kissade och det gjorde även den madagaskarfärgade, haha! I övrigt tycker dom det nog var lite spännande att komma ut från boet. Dom kravlade runt och var så fina så, fick många bra bilder. Sen höll vi dom och det var supermysigt!😍 Freja är så lung och låter oss hantera hennes ungar, nu senare på kvällen var jag med ungarna och lyfte upp Freja. Hon gick fram till ungarna och lät dom äta fastän jag satt bredvid.❤️

Kan dock inte visa några foton från idag då det strider mot sajtens regler; "Inga ungar utanför boet innan de öppnat ögonen". Ni kan se fotorna HÄR, på vårt nya instagramkonto istället. Ska ladda upp foton nu under kvällen. 🙂

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

missan´s
4/21/15, 5:45 PM
#68

Allt är bra med bebisarna som idag är 10 dagar gamla. Igår öppnade ungarna även ögonen, dom är så fina! Det betyder även att jag kan visa upp foton på dem från och med nu på iFokus. Här kommer bilder från igår på bebisarna. Visst har dom växt endel?😎

*bilder borttagna utav Medarbetare då de strider mot reglerna här på sajten. Kom ihåg att inte ta ut ungarna allt för tidigt och absolut inte innan de öppnat ögonen. Och vad ni gör hemma är en sak. Men vi vill inte se bilderna här på forumet.*

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

em.nord
4/21/15, 6:05 PM
#69

Jättesöta! Men varför ta ut de när de är så små :(

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Annons:
missan´s
4/21/15, 8:21 PM
#70

#69 Tack, visst är dom! Hade bara ute dom lite kort, igår var det dessutom typ 20 grader utomhus, 5-10 minuter fick dom vara ute. Men du har rätt, jag ska nog vänta med att ta ut dom ändå tills dom blivit lite äldre. :-)

Bilderna blev ändå borttagna? Vad jag vet så är det tillåtet att visa bilder på när ungarna är så stora att dom öppnat ögonen? 🤔

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Peak303
4/21/15, 8:25 PM
#71

#70: Alla ungarna hade inte öppnat ögonen och var inte ens 2v gamla..
Hade varit sin sak om de varit i buren. Men nu var detta på gräsmattan.

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

em.nord
4/21/15, 8:26 PM
#72

#70 ja det har jag med förstått det som men var ju gränsfall.

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

missan´s
4/22/15, 6:39 AM
#73

#70 Okej, då vet jag det till nästa gång. 👍

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

missan´s
4/26/15, 11:01 AM
#74

Igår blev ungarna 2 veckor gamla och dom har växt otroligt mycket! 

Här är bilder på två av ungarna…

*bilder borttagna av medarbetare*

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Love Lejonhuvadekaniner
4/26/15, 11:40 AM
#75

Så sööta!

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

Fulia
4/26/15, 5:42 PM
#76

Gud så söööta :D

Annons:
missan´s
4/26/15, 6:00 PM
#77

#75 Visst är dom! 😍

Än sålänge ser det ut som två hanar och en hona men vi är tveksamma, svårt att se det nu när dom är så små. 

Nu har dom fått flytta över till sommarburen. Vi flyttade försiktigt över boet och allt annat hö m.m. och Freja accepterade det, själv är hon jätteglad över sin balkong som hon har där, och buren är lite större en vinterburen. Så det uppskattaddes.

Idag när jag kom ut så låg där bara en unge kvar i boet. Jag blev såklart jätteorolig och tänke: "bara de inte har kommit utanför boet och frusit ihjäl eller något!" Men när jag tittat runt i buren så hittade jag dom två andra på nedervåningen varma och nöjda. Så nu har dom alltså börjat kravla runt utanför boet, och redan lärt sig att klättra ner i trappor! (Dom kom dit igår eftermiddag och har aldrig titigare sett en trappa!) Då saknas bara att dom kan ta sig upp för trappan också, haha… 😂

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Fulia
4/26/15, 6:10 PM
#78

Hur gamla är dom nu ? :)

missan´s
4/26/15, 6:13 PM
#79

#78 Två veckor och en dag, dvs 15 dagar idag.🙂

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Fulia
4/26/15, 6:15 PM
#80

Gud vad kul :D

*Nyfiken* Hur ser de ut nu då hahha xD

missan´s
4/30/15, 5:09 PM
#81

#80 Tyvärr får man inte ladda upp bilder på iFokus när ungarna inte är äldre än 3 veckor (vilket dem inte är), men om ni vill se bilder så ska jag uppdatera instagramen lite med collage och nya foton på dom… 🙂

Vi heter @Ekekullenskaniner , kontot är privat men jag accepterar följarförfrågningar i de flesta fall. 😊 

Förresten, förhoppningsvis så får kullen ett tema - Trollerikullen men vi kan inte riktigt bestämma oss, haha.. 😃

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

crystalguurl
4/30/15, 5:16 PM
#82

Så söta!!


missan´s
4/30/15, 5:22 PM
#83

#82 Tack eller vad man ska säga 😎 Dock är de 3 veckor gamla nu på lördag och där var de 9 dagar gamla… Så dom har växt ordentligt och är typ dubbelt så stora nu! 😃 

Kan ta några mobilfoton, har inte min sladd till kameran just nu. Därför jag inte har lagt in bilder.. Det kommer, bara av mindre bra kvalité dom närmsta dagarna. 🙂

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Annons:
missan´s
4/30/15, 6:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Satte ihop ett collage lite snabbt, foton tagna idag 🙂

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

MarHai
4/30/15, 6:58 PM
#85

Inga bilder på ungar utanför boet innan de har öppnat ögonen, och inga bilder på ungar utanför buren innan tre veckor. 

Så i buren är det helt ok att visa bilder på dem under 3 v =)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

crimson
4/30/15, 7:28 PM
#86

Åh, vilka finingar!

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

Storip
4/30/15, 7:32 PM
#87

Vad söta 😍

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


missan´s
5/1/15, 8:37 AM
#88

#85 : Okej tack, nu har jag det klart och tydligt för mig hur det ska vara.👍

Dom är hur pigga och nyfikna som helst, hoppar upp i händerna när man kommer, skuttar runt och gör små glädjeskutt och äter gräs osv. Den ena är ett riktigt litet matvrak! Jag ska lägga in en bild på honom.. Riktigt goa och glada ungar är det iaf! Imorgon blir de hela tre veckor gamla också! 😃

Fotade kamerans bilder. Nu har de äntligen lärt sig hur trappan fungerar! 😎

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

missan´s
5/1/15, 8:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

"Att stå på bakbenen är roligt… Sålänge man får mat!" 😎

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

missan´s
5/4/15, 8:17 PM
#90

Nytagna foton! 😃

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Annons:
Vovisch nr2
5/4/15, 8:25 PM
#91

så SÖTA! 😍 Synd att du inte bor närmare mig. 😎

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Mirre395
5/4/15, 8:31 PM
#92

Galet söta! Så fina!

missan´s
5/4/15, 9:13 PM
#93

#91 : Haha, ja! Då skulle du allt ha kommit va? 😜 #92 : Åh tack!

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Vovisch nr2
5/4/15, 9:49 PM
#94

#93 Jag hade kommit varje dag för bebismys, och sedan när de blivit 8 veckor tagit dem under jackan och stuckit, hihi 😃

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

missan´s
5/5/15, 6:52 AM
#95

#94 Haha😃

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

missan´s
5/9/15, 4:51 PM
#96

Okej, var berädda på en bildbomb strax, jag har lagt över mina 1953 kaninbilder från kameran nu i datorn, nu ska de bara rensas och så lägger jag såklart upp lite bilder här på ungarna 😉

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Love Lejonhuvadekaniner
#97

Dem är ju för söta:D lägtar tills mina bebisar kommer!

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

Annons:
missan´s
5/9/15, 5:32 PM
#98

#97 Åh det förstår jag verkligen att du längtar till! 

Fotografering vid plommonträdet som blommar och så ett par bedårande små kaninungar. Kan ju inte bli vackrare än såhär!😍

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

missan´s
5/13/15, 7:11 AM
#99

LIte nya.. Glömde ju att jag lovade en hel fotobomb med bilder. -.-

Först nu har jag börjat uppdatera lite på hemsidan så där kan ni ju med gå in och titta om ni har lust. (Länk finns i min signatur) 👍

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

crimson
5/13/15, 10:27 AM
#100

Usch, vad söta de är :( Inte ok, haha. Så himla kanin-sjuk blir man! 😍

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

missan´s
5/14/15, 12:21 PM
#101

#100 Haha, jo för en gångs skull är det jag som får visa upp lite gulliga bebisbilder efter alla som jag varit så kaninsjuk och avis på.😂

Jag kom på att jag kanske ska presentera alla, en och en…

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

missan´s
5/14/15, 12:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#102

…Ekekullen's Simsalabim

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

missan´s
5/14/15, 12:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#103

Ekekullen's Hokus Pokus

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

missan´s
5/14/15, 12:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#104

Ekekullen's Abra Kadabra

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Annons:
Upp till toppen
Annons: