Annons:
Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1450 ggr
Kaninernasbästa
3/1/15, 6:05 PM

Presentera era övertagna kaniner

Presentera era typ hittekaniner, omplaceringar och övertagna kaniner. Tror ni fattar ungefär vad jag menar.

Annons:
[Sockertoppens_kaniner]
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Detta är Polarn. :) Han är en vit blåögd dvärgvädur som är född i oktober 2012. Han flyttade till mig eftersom min kanin Pricken dog och då behövde hans burkompis Ronja en ny kompis. Så Polarn blev Ronjas nya polare, därav namnet. ;) Polarn är en genomsnäll herre utan att bli tråkig. Han kan sätta bussidan till han med om han vill. ;) Han skulle aldrig göra något för att vara elak och gos är det bästa som finns!

Kaninernasbästa
3/1/15, 8:26 PM
#2

Så fin, gullig Polare ;)

[SisselaJ]
3/1/15, 8:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hasse som såldes av en kvinna som tyckte hon hade för många kaniner. Han var 2,5 år när vi övertog honom och har snart haft honom i ett år. Han gick från att vara en Utekanin till innekanin och har genomgått en stor personlighetsförändring (till det bättre). :)

howllor
3/1/15, 10:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Det här är Luna, ca två år gammal och hon har varit hos mig i ca ett halvår. Jag hittade henne via en blocketannons med nyckelordet "akut". Hon var hos en väldigt stökig och högljudd barnfamilj med två små skälliga hundar. De hade haft henne i ca en månad och "fått henne av en kompis". De hade NOLL KOLL på hur man tar hand om en kanin. 

Hon var ryckig och hade agressiva tendenser men efter att hon nu fått gå ihop med min kastrerade hane i ett antal månader så har hon börjat lugna sig och har gjort stora framsteg.

Kaninernasbästa
3/2/15, 12:26 AM
#5

Nämen så söta! Hedda var jättejobbigt i början men nu är hon nog den mysigaste jag vet :)

RebeccaG
3/2/15, 1:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

(Inte min kanin längre, då hon passade bättre ihop med syrran) 

Jag tog emot Opal via en utställning. 
Det satt en lapp vid huvudentrén med "dvärgharar bortskänkes" och så en beskrivning av Opal, hennes syster och 2 bröder. Fick en hemskt mager och omusklad kanin med 4cm långa klor, ovårdad, apatisk och mycket rädd och osäker. 
Misstänker att hon blivit slagen då hon inte gillar att man rör vid sidorna av hennes huvud. 
Nu har det gått 2,5 år sedan Opal flyttade hit och mår idag prima, lever livet som en lycklig & något bortskämd innekanin som sover i syrrans säng samt hopptävlar när det är varmt utomhus :)

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Annons:
Kaninernasbästa
3/2/15, 6:53 AM
#7

Så fin måste jag säga. Ja usch det är vidrigt när man ser något så illa behandlad

Peak303
3/2/15, 7:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Vilgot som jag döpte honom till hämtade jag från djurambulansen i början på 2014. Han var en av ca 60 kaniner som blivit omhändertagna. Men tyvärr gjorde djurambulansen saken värre och satte alla ca 30 hanar i SAMMA hästbox. Så när jag tog hem Vilgot hade han varbölder över hela ryggen samt en stor inne i munnen som gjorde att han inte åt som han skulle. Han hade ett öppet sår på ena pungen. Och han luktade verkligen riktigt illa då han hade kiss i hela pälsen. Jag hade kvar Vilgot tills de att han mådde bra igen ca 2 månader efter. Där efter flyttade han till min vän. Men tyvärr avled han nu i höstas då han tydligen hade haft någon bakterie liggandes patent i kroppen hela sitt liv som blommade upp efter allt detta.. :(

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Melao
3/2/15, 10:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Det här är Mysak som vi tog emot som omplacering hösten 2009. Tyvärr fick vi bara ha honom i ungefär tre år då han försvann till skogs tillsammans med sin flickvän hösten 2012. Han var en väldigt mysig kille som i början var otroligt kräsen men till slut blev både rund och matglad. Vi hopptränade en del och tävlade ett par gånger, det tyckte Mysak var riktigt roligt.

Oho för att satsa det sista på mirakel!


Melao
3/2/15, 10:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Och så har jag Måne som jag tog över för ca ett år sedan, hon är en väldigt känslig kanin som lätt blir aggressiv om hon blir nervös eller skrämd och därför fick jag ta emot henne. Hon är ca 4,5 år gammal och dvärg-blandras från djuraffär, en riktigt söt liten kanindam om jag får säga det själv.

Oho för att satsa det sista på mirakel!


Melao
3/2/15, 10:46 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Dessa två har jag köpt som vuxna/ungdjur, men de är inga omplaceringar. Fanny (den svarta) köpte jag av uppfödaren sex månader gammal och Pippin (japanern) var åtta månader när jag köpte honom. Så jag vet inte om de räknas som "övertagna".

Oho för att satsa det sista på mirakel!


pernillaoscarsson
3/2/15, 11:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Detta är Zelma. Hon hittades i en kartong på en väg utav en vän till familjens vän. Hon flyttade hem till mig 2008 och bor hos mig än. Hon har hela tiden varit väldigt reserverad. Hon gillar inte mänsklig kontakt. Hon har absolut blivit mycket bättre sedan hon kom till mig men någon kelkanin kommer hon nog aldrig att bli. Trots detta är hon väldigt mysig när hon väl sätter den sidan till. Vill hon så kan hon ligga längre stunder och mysa antingen i knäet eller i närheten av mig.

ra-17
3/2/15, 5:09 PM
#13

# 12

Ush vad hemskt att bara lämmna kaniner så! :(

Annons:
Kaninernasbästa
5/17/15, 2:48 AM
#14

#8 det lät hemskt, 30 hanar i en hästboxgaller?! #13 så hemskt att bara lämna ut kaninen Riktigt fina och gulliga kaniner :D

Brillo
5/17/15, 7:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Här är Kråkan. Blocketannons. Satt på endast tidningspapper utan vatten och mat. Hade nästa ingen päls, antar att det var pga näringsbrist. Jag kunde inte se henne så så jag köpte henne och hon har bott hos oss sen dess och pälsen växer som ogräs ;) Hon vaktar sin mat i buren men är annars väldigt gosig.

Brillo
5/17/15, 7:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Här är våran andra, Kolan. Familjen skulle flytta till Indien så de kunde inte ha kvar henne och frågade om vi ville ha henne. Hon hade mest suttit i sin bur innan men annars blivit väl omhändertagen. Hon älskar att skutta lös (är mkt lös i köket) men är inte lika gosig. Men lägger sig gärna bredvid än när man sitter på kökssoffan på morgonen osv.

em.nord
5/17/15, 9:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Dålig bild men detta är Jocke. Hittade honom på ett omplaceringshem där han satt i en bur smått apatisk. De hittade inget hem åt honom då han var osocial och som jag skrev, mest satt och var deppig. 2 år gammal. Han fick följa med oss hem och vi släppte ut honom i en "box" på 2x3 m och han var inte apatisk längre! Han skuttade runt som attan och nu bor han med sin "flickvän". :) Har haft honom i 2 år nu ♡

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

aliiciaj
5/17/15, 9:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Det här är Haren och hon är 4 år. Jag skulle från början passa henne en sommar för två år sedan för jag har ett smådjurspensionat. Slutade med att jag fick henne. Hon var så otroligt vanvårdad. Hon var jättemager för hon kunde inte äta pga bettfel, hennes klor var så långa att en av hennes tår hade brutits, hon hade en ögonskada, var så tunn i hullet och rädd för allt. Nu två år efter har hon bott hos mig har hon gått upp från 800 gram till 1100 gram, fått de felväxta tänderna bortopererade och nu är hon den modigaste och socialaste kaninen jag nånsin träffat! De två översta bilderna är när jag fick henne och de understa är från i år.

aliiciaj
5/17/15, 10:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Det här är Vargen, Harens kompis. Han var en upphittad kanin som jag fick. En halvtimme innan jag skulle hämta honom ringde riktiga ägarna för de hade sett lappar uppklistrade på honom, men de ville inte ha kvar honom så jag fick honom. Fick då reda på hur gammal han var så det var bra, 6 år är han. Han är väldigt snäll och mysig :)

Peak303
5/17/15, 12:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Kom på att vi faktiskt tagit över en kanin till. Det skedde då 2003. Denna kaninen bodde i en barnfamilj där hon enligt familjen blivit aggressiv så de ville bli av med henne. Min syster fick henne då jag redan hade en kanin.

Visade sig vara att pojken som hade ägt kaninen hade slagit till henne då hon hade närmat sig honom. För han hade blivit rädd för henne då han trodde att hon skulle bitas. Vilket det slutade med.. Pojken var 5 år gammal… 

När vi fick hem henne var hon verkligen aggressiv så min syster tröttnade ganska snabbt så slutade med att kaninen blev min. Ida som kaninen hette kämpade jag med otroligt länge. Och efter att hon hade varit hos oss i 2 år så var jag den enda som kunde rumstera om i hennes bur när hon var där inne utan att hon brydde sig. Min mamma har än idag ett ärr efter hur hårt hon blev biten av Ida. 

Ida hade vi fram till januari 2010 då hon tyvärr slutade äta. Slutade med att hennes tänder blev så långa och hon svag under bara 1-2 dagar så tyvärr fick hon somna in.. Nästan 7 år gammal.. 😢

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Annons:
hannahoflin
5/17/15, 12:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Här är Cindy som är liten rex/dvärgvädur. Hon blir 1 år den 20 Juni och jag fick ta över henne då hennes förra ägare inte hade tid att ha kvar henne!

Hon väntar nu även hennes första kull! ^^

Om någon skulle vilja hjälpa mig med Vilken färg? hon är skulle det vara jätte snällt också(då jag inte är så bra på det haha)! :D

Elsaharr
5/17/15, 1:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#22

Det här är Zingo, han är 2 år gammal. Jag tog över honom från min granne. De hade köpt den åt sin lilla dotter som hade tröttnat på honom (men de tog fortfarande väldigt bra hand om kaninen!) Men de hade planer på att skaffa jakthund och då tog de beslutet att fråga mig om jag ville ha honom! När jag fick honom var han rädd, men nu är han världens goaste. Han hoppar gärna upp i knät och pussar en i ansiktet :D

Zingo ;D

Upp till toppen
Annons: