Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 418 ggr
Smultrondraken70
2015-03-01 13:21

En kanin

För att inte stöka till föregående tråd med mina frågor om " ensam kanin" gör jag en ny. Har förstått det så att dom flesta har minst två kaniner ihop, dom flesta anser att kaniner behöver en kompis, men finns det inte någon här på kanin.ifokus som " bara" har en kanin, och upplever att kaninen mår bra ändå, trots att den kanske är själv på dagarna och får sällskap först på eftermiddagen/ kvällen när människorna kommer hem?

Annons:
fridelfina
2015-03-01 13:24
#1

Vi har, han verkar trivas mycket bra hos oss och är ensam på vardagarna. Går lös i köket. Är typ 10 år, hittade honom ute i ett bostadsområde 2008 och då sade veterinär att han var ca 2-3 år gammal.

 
 

[Sockertoppens_kaniner]
2015-03-01 13:25
#2

Mina två hanar bor ju själva. Men på dagarna är dem i hagar där dem kan se andra kaniner. Mina två honor bor i olika burar men går ihop i hagen. Dem ska flytta ihop när kaninhuset är klart. :)

ra-17
2015-03-01 13:29
#3

Jag har/har haft min kanin själv i drygt ett halft år (sen jag fick han) och han har det bra ändå. Dock är min mamma hemma ganska mycket, efter som hon bara jobbar halvtid och är borta ganska få timmar. Därför får han ganska mycket sällskap och får vara utanför buren. När jag kommer hem från skolan är jag med honom. Han verkar trivas och må bra…..

fridelfina
2015-03-01 13:29
#4

TILLÄGG: Vår kanin har en kompis/"partner", en stor blå "monsterfot-toffla". Den andra tofflan har vi slängt eftersom kaninen nött ut den.

 
 

Smultrondraken70
2015-03-01 15:18
#5

Tack för era svar!

Upp till toppen
Annons: