Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 624 ggr
[missbridge]
2/27/15, 9:49 AM

Kastrera?

Hej!
Jag har en dvärgvädurshona som snart är åtta månader. Hon har grymma humörsvängningar och låter mig inte röra henne ibland, och ibland vill hon bara sitta i knät och bli klappad. Trots fjäsk och alla sorters knep, så blir hon bara charmad vid enstaka tillfällen. Jag har bestämt mig för att inte avla på henne, då hon ej är rastypisk, och har det temperament hon har. Försvinner ilskan om man kastrerar henne? Eller är det bara ett onödigt ingrepp som ändå inte kommer att göra någon skillnad i humöret?
Hon äter bra, har fina tänder och bajsar som hon ska, och har haft det här humöret sedan jag köpte henne, så något sådant orsakar INTE humöret.

Annons:
Storip
2/27/15, 9:57 AM
#1

Honor blir ibland tjuriga i den åldern 🙂

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


Smultrondraken70
2/27/15, 10:33 AM
#2

Vår hona blev mildare i humöret med kastrering, men hon kan fortfarande vara vaktig och morrig i sitt revir. På det hela taget så blev hon iallafall trevligare och känns mer harmonisk. Jag tycker att det var värt det:)

[Melbun]
2/27/15, 11:58 AM
#3

Min var ganska tjurig till en början men blev jättefin efter en kastrering :) själv tycker jag det är värt för att de ska hålla sig friskare längre om man ändå inte tänkt avla på dem.

Kaninernasbästa
2/27/15, 3:13 PM
#4

Kan vara bra så det inte blir tjuvparning :)

[missbridge]
2/27/15, 11:45 PM
#5

Tack #1 #2 #3 #4 !
Det blir nog en kastrering eller sterilisering eller vad det nu heter… Den här damen blir det inga ungar på!

Upp till toppen
Annons: