Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 864 ggr
[Deshasix]
2/26/15, 9:11 PM

Hjälp, andas högt!

Nu på kvällen har min hane plötsligt börjat andas väldigt ljudligt, låter som en liten gris. Han är snorig men jag var hos vet och de sa att de inte var något allvarligt för att han inte verkade ha problem med andningen, ska ringa imorgon så fort jag vaknar, någon som vet vad jag kan göra tills dess??

Annons:
VildaVittra
2/26/15, 9:25 PM
#1

Ring exempelvis Ultuna smådjursklinik nu på direkten, dom har öppet dygnet runt och det kostar inget extra att ringa dom. Din kanin låter som att han har just svårt att andas. 

018-67 26 80

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Sockertoppens_kaniner]
2/26/15, 9:31 PM
#2

När min kanin hade andningssvårigheter pga av snor, så gav vi honom näsdroppar för barn. Hjälpte mycket! Men håller med #1, ring dem!

Smultrondraken70
2/27/15, 8:43 AM
#3

Hur mår kaninpojken? Fortfarande snorigt och täppt?

[Deshasix]
2/27/15, 10:38 AM
#4

Vi separerade honom från hans kompis ett tag eftersom han blir så uppspelt när han är med henne så han kunde lugna sog lite och inte andas lika hastigt, när han andas lugnt hör man endå ett litet pipigt ljud från nosen typ.. Ska ringa vet nu och rådfråga. #2 hur gav du hen det? Deras näsborrar är ju sjukt små

[Sockertoppens_kaniner]
2/27/15, 5:37 PM
#5

#4 Jag bara sprutade in det. Om du håller honom still så kommer det in i näsan som det ska.

[Deshasix]
2/28/15, 4:16 PM
#6

Gav rooibos te, ser jag inget snor alls nu och han andas helt vanligt 😄

Annons:
Upp till toppen
Annons: