Annons:
Etikettallmänt
Läst 1734 ggr
[anonymie12]
2015-02-09 09:24

Viktigt att veta!

Hej! På fredag ska jag redovisa en uppgift om mitt intresse, vilket i detta fallet är kaniner. Jag har hafi kaniner i 6,5 år så jag kan ju rätt mycket om de, men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Så nu till min fråga, kan ni skriva saker som ni tycker är VIKTIGT att jag har med. Eller viktiga grejer man borde veta om kaniner!

Annons:
VildaVittra
2015-02-09 09:42
#1

Varför inte fördjupa dig i en fråga istället för ha en redovisning med lite om allt? Något få vet något om är kaninen som produktionsdjur, så om du tar exempelvis det ämnet kan du ju intervjua uppfödare och läsa inne på http://www.kanin.se/.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[tintilar]
2015-02-09 10:09
#2

Jag skulle beskriva deras naturliga beteende och behov, att de lever i kolonier, hur de är uppbyggda och eras samspel. Samt knyta ihop det med de regler som finns för kaninhållning för att deras miljö ska vara tillfredsställande - såsom bolåda och hylla.

Deras matsmältningssystem  lite kort. Och vad de bör äta.

Sen kan du ju ha en inriktning mot ditt kaninintresse. Är det tex kainhoppning kunde du ju ta med ngt om det. För min del hade det varit lantraskaniner och kaninhållning kött- och pälsproduktion.

Smultrondraken70
2015-02-09 14:11
#3

Jag tycker att kaninens social liv är intressant, dvs hur de lever vilda i kolonier, men även deras kroppsspråk och deras samspel med människor är spännande! Alltså kaninens beteende, kan man väl sammanfatta det!

Kaninernasbästa
2015-02-09 20:23
#4

Har också gjort redovisning! Först tänkte jag kaninfärger men eftersom jag suger på det och jag hade inte mycket tid så tänkte jag Kaninhoppning men det var svårt för mig (kan funka för dig) så jag valde en ras, blev Belgisk Jätte. Fanns ganska mycket fakta men lycka till :)

Fia9000
2015-02-10 08:16
#5

Om jag fick chansen att göra en redovisning om kaniner skulle jag förmodligen prata om sånt jag själv är intresserad av som t.ex. träning av kaniner (typ mat, rutiner osv) eller beteendeproblem (varför de uppstår och hur man löser dem). Jag tycker att du ska prata om något du är intresserad av och gärna kan lite om sedan innan så att du inte behöver paniksöka fakta det första du gör. ;) Om du ska prata om kaniner i allmänhet kan du ta upp det allra viktigaste som t.ex. kost, grupphållning, Motion och hur olika levnadsmiljöer påverkar dem på olika sätt.

/Sofia

"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson

Upp till toppen
Annons: