Annons:
Etikettallmänt
Läst 619 ggr
FannyMaria
2/1/15, 1:13 PM

Kanin rädd för att bli buren!

Jag behöver verkligen hjälp. Det är så att jag nästan inte lyckas bära min kanin för hon får bara sån panik. Jag vet hur man gör och hade en kanin innan som jag bärde. Men hon blir så himla rädd och bara spratlar iväg. Jag vet att man ska vara bestämd och liksom ha kaninen mot kroppen och så men så fort jag närmar mig så skuttar hon iväg.

Hennes förra ägare har varit här för ett tag sen och hjälpt mig och då blev Nemi som hon heter jätttelugn. Jag har lyckats några gånger men hon brukar hinna sprattlat iväg och rivit mig innan jag hunnit lugna ner henne!

Skulle gärna behöva alla era tips? för att få en gosig och kelig kanin! Tack på förhand!

(Nemi är den ljusa till vänster!)<3

Annons:
FannyMaria
2/1/15, 1:24 PM
#1

Tipsa gärna vad jag ska göra och vad ni gjorde när ni skaffat eran kanin och skulle bära den!<3

Smultrondraken70
2/1/15, 2:51 PM
#2

En av våra går att bära, hur lugn som helst, den andra är som du beskriver-rädd! Sprattlar som en tok om hon inte känner marken. Man får komma ihåg att det inte är naturligt för kaniner att bli burna egentligen. De är ju marklevande djur. Vi gosar med hon som inte vill vara i famnen, sittandes på marken, då tycker hon att det är jättemysigt! Vi har bara accepterat att hon inte vill bli buren.

SofieShe
2/1/15, 3:05 PM
#3

Ett tips? som har funkat för mig om man bara ska lyfta för att flytta på kaninen eller liknande. Är att ha ena handen för ögonen på kaninen och lyfta med den andra (med handen mellan tassarna). Då blir dom helt stilla, inte lika läskigt när dom inte ser liksom.

Upp till toppen
Annons: