Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2039 ggr
ella99bella
2/1/15, 11:55 AM

AKUT! Sjuk kanin!

Hej, min ca 2 år gamla kastrerade hane mår inte så bra. Imorse låg han bara när jag kom och flyttade inte på sig. Svårt att förklara men han är liksom slö. Han springer normalt och ser bra ut på ögon, tänder och päls. Misstänker något med magen så vi har gett honom critical care och masserat länge. Han bajsade och då lät vi honom vara, får se om han blir bättre nu annars vet jag inte vad jag ska göra? Tacksam för snabbt svar!

Mvh/Ellen<3Glad

Annons:
Honestyisdead
2/1/15, 11:57 AM
#1

Om det är akut måste ni till vet.

Tjeja
2/1/15, 12:01 PM
#2

Låter akut så till vetten med stackars ninisen så den får hjälp!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ella99bella
2/1/15, 12:03 PM
#3

Ja, har ingen vet i närheten som har öppet. Vet inte hur akut det är nu, vet inte ens om det är magen. :/

Mvh/Ellen<3Glad

ella99bella
2/1/15, 12:04 PM
#4

Blir lite förvirrad eftersom han verkar må bra men bryr sig lite mindre än vanligt…

Mvh/Ellen<3Glad

tlover
2/1/15, 12:04 PM
#5

Man kan annars ringa en veterinär för att få en bättre hum om hur akut det är.

l'm back

[Melbun]
2/1/15, 12:05 PM
#6

Bra att han bajsar och fått CC då är det inte stopp och han har fått något i magen. Dock bör man vara orolig om han inte kommer igång att äta. Man undrar ju också vad det är för anledning till att han har varit slö. Ring och hör med veterinär alt. åk dit

Annons:
ella99bella
2/1/15, 12:09 PM
#7

Ringer veterinär nu.

Mvh/Ellen<3Glad

[Melbun]
2/1/15, 12:11 PM
#8

Har åkt in akut med kanin som vägrat äta flertalet gånger. Ibland har det varit riktigt akut och en gång bara varit pga ett sår i munnen. Kan vara svårt att avgöra själv men det är alltid akut med en kanin som inte har ätit

Smultrondraken70
2/1/15, 2:55 PM
#9

#4 kaninen är ett bytesdjur och döljer så länge den kan att den mår dåligt, det är en ren överlevnadsinstinkt, och därför är det lätt att missa hur sjuk den är (men det vet du säkert redan! )

Tjeja
2/1/15, 3:14 PM
#10

#7

Hur gick det vad sade veterinären?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ella99bella
2/2/15, 4:21 PM
#11

Veterinären sa att vi skulle hålla honom under bevakning, så vi satte honom i en bur med tidningspapper. Han fick mat och vatten och sen skrev vi upp exakt vad han gjorde, om han åt och om han kissade och bajsade. Efter bara någon halvtimme började han äta och sen under kvällen blev han helt som vanligt. Nu är han pigg och glad, vet fortfarande inte varför han blev sjuk.

Mvh/Ellen<3Glad

Tjeja
2/2/15, 4:46 PM
#12

Ååh vad skönt att han återhämtade sig av sig själv i alla fall!  👍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ella99bella
2/2/15, 8:05 PM
#13

Ja, hoppas han håller sig frisk nu!

Mvh/Ellen<3Glad

Annons:
Upp till toppen
Annons: