Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 3844 ggr
Tikzi
2015-02-01 00:17

Svullnad vid könsorgan, Sjukdom?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Under den dagliga rutinen att kolla igenom päls, bakdel osv upptäckte vi att våran kanin har fått en väldig svullnad runt könsorganet, testiklarna om man ska vara specifik. Är orolig om detta är något allvarligt eller håller han bara på att bli könsmogen?

Lejonhuvad Dvärgkanin, c.a 6-7 månader och okastrerad.

Lägger upp en bild.

Någon som vet?

Generation to generation, I will never die. 
I will continue to live aslong as I´m alive. Blomma


Annons:
Tikzi
2015-02-01 00:21
#1

Kan tillägga att han beter sig precis som vanligt, Äter och skiter normalt. Lite ökad törst men inte onormalt mycket. Ser inte ut att ha ont heller.

Generation to generation, I will never die. 
I will continue to live aslong as I´m alive. Blomma


Alana82
2015-02-01 00:32
#2

Jag ser endast ett par normala pungkulor, men svårt att säga från en bild enbart

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Facie
2015-02-01 01:20
#3

Första gången jag såg min kanins "balls" tyckte jag också de såg väldigt stora ut, men de är normal size.

Pretty wise //

Tikzi
2015-02-01 02:39
#4

Jaha, då är det helt normalt då :) trodde det var något fel.

Generation to generation, I will never die. 
I will continue to live aslong as I´m alive. Blomma


Facie
2015-02-01 10:05
#5

Det ska nog vara så.. Men förstår dig, de ser lite onormalt stora ut med tanke på att kaninerna är så små!

Pretty wise //

[Melbun]
2015-02-01 10:35
#6

Alldeles normala bollar :) dags för kastrering om man har planerat det. Min kanin drog in sina bollar så man såg aldrig några på honom x) trodde nästan han var tjej ett tag tills en tittade fram när han låg ned :D

Annons:
Facie
2015-02-01 15:26
#7

#7 Samma här! Tror det är ganska vanligt.. Min kanins bollar syntes endast när han låg ner och man lyfte benet :)

Pretty wise //

Upp till toppen
Annons: