Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 793 ggr
[Emmiesharp]
1/30/15, 4:00 PM

Kaninungar!?

Hej!

Jag ska para min hona för första gången nu till våren och undrar lite om ni har några bra tips? på vad jag bör förbereda, jag har läst på olika "kaninfakta-sidor" och ser då att det står att man ska ha ett speciellt hus med botten och även  uppfällbart tak så att man kan titta till ungarna så att dom mår bra och så….??  (Ni får gärna visa någon bild!)

Kan man underlätta för mammakanin" på något sätt? 

Och är det något speciellt jag måste köpa in och så (förutom att jag måste bygga ett sådant där hus)? Visst räcker det med att ha en vanlig 120 cm kaninbur, och en Hage som dom får springa i när jag är med henne och ungarna.

Jag vet att första kullen inte alltid lyckas och att vissa kaniner inte lyckas få ungar överhuvudtaget men jag vill vara så förberedd som jag kan! Jag kommer att åka till min uppfödare för PARNING och då ska jag även fråga henne om vad hon tycker att jag ska göra. Jag vet också att det är ganska lång tid kvar tills våren men jag längatr bara så mycket och vill redan nu börja med att tänka på vad jag måste ordna!😃

Annons:
missan´s
1/30/15, 4:32 PM
#1

Lika bra att sätta igång med planeringen! 😉

Så trött nu, så jag länkar endast till en superbra sida. Vet ej om du redan läst den, men är i alla fall att rekomendera! Kaninmagazinet

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

[Emmiesharp]
1/30/15, 5:52 PM
#2

Tack så mycket har inte varit inne där än!😉#1

Upp till toppen
Annons: