Annons:
Etikettallmänt
Läst 1162 ggr
sannadetejag
2015-01-28 17:36

Tips på bra sätt att fånga en kanin på

Jag har en kanin som rymt i staden där jag bor idag efter jobbet försökte jag fånga den, men misslyckades tyvärr. Jag fick komma cirka fyra meter nära men sen kom det en hund å då smet den in i en trädgård å då kunde jag inte följa efter men försökte locka tillbaka den med ett äpple det var det ända jag hade kvar i min matpåse från jobbet men lyckades ej. Tänker gå ditt senare i kväll å göra ett nytt försök å denna gången ska jag ta med kaninmat.
Någon som har något bra tips? på g´hur jag kan fånga in den?

Annons:
taylor__lambert
2015-01-28 17:38
#1

kanske lägga kanin mat och andra kanin saker i en transportburoch vänta ut den?

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

sannadetejag
2015-01-28 17:41
#2

Ja det kanske funkar, det får jag nog prova en dag när jag slutar tidigt eller är ledig. Vill hälst ha fångat in den tills på söndag för nästa vecka ska det bli minus 7 grader och då kanske den inte överlever :(

crystalguurl
2015-01-28 18:06
#3

Hm, locka med mat är smart, har den bur eller något ute? :) isf kan du ju låta buren stå öppen med smaskig mat inuti. 😉 Lycka till!


Kaninernasbästa
2015-01-28 18:17
#4

Åh vad jobbigt! Troligen är din kanin ganska hungrig så om du tar pellets i en skål som skramlar mycket och sitter en stund kanske han/hon kommer fram. Eller att du frågar runt i stan där du bor om de kan försöka se kaninen och ringa dig om de ser kaninen, kanske inget tips?. Men locka med mat tror jag hjälper mest

howllor
2015-01-28 18:31
#5

jag och min syster fångade en förrymd kanin (inte en av mina egna) för ett par år sen. den gillade att gömma sig i en buske som var vid en husvägg. jag gömde mig inne i busken, och min syster motade in kaninen. att locka med mat var inget som funkade alls för oss, men så var det på sommaren…

sannadetejag
2015-01-28 20:16
#6

Kanske uttryckt mig luddigt det är inte min kanin men jag har tänkt att försöka fånga in den för det är ingen annan som har provat utan bara låtit den vara. så tyvärr finns det ingen bur som den kan springa tillbaka till :(  Men var där precis nu där kaninen har sätts till ett flertal gånger men nu var den inte där men jag la pellets intill trädstammen där den har suttit. Ska gå dit efter jobbet imorgon och kolla.

Annons:
jennywiktorsson
2015-01-29 00:28
#7

En av mina kaniner som var hälften vildkanin rymde och var ute i nästan en månad utan att jag lyckats få in henne. Jag visste vart hon höll till och varje gång jag såg henne hade jag med mig transportburen och lite pellets. Hon kom så nära att hon åt ur min hand men hon lät sig inte fångas. Någon vecka senare tog jag med mig godis istället och så fort jag skramlade med burken blev hon nyfiken och kom fram och hon måste ha saknat godiset för hon åt av bara tusan! Så det jag gjorde var att stoppa in en massa godis längst inne i transportburen och försökte locka fram henne till den med hjälp av godis som jag hade i handen. Det slutade med att hon sträckte ut sig så långt hon kunde för att nå godiset längst in i buren så jag behövde bara putta in hennes ben och stänga burdörren. :) Skaffa något riktigt smarrigt godis! Jag körde med det som egentligen inte är så bra och ganska onyttigt, som man köper på zooaffären. Men det var bra att ha i detta syfte!

Upp till toppen
Annons: