Annons:
Etikettmat-och-utfodring
Läst 3605 ggr
HopeForTheo
1/28/15, 1:57 PM

kaniner och kanel

Vår lille kanin här hemma är fruktansvärt kräsen, äter inget förutom pellets och hö, morot ibland. Men häromdagen när jag satt och åt ett Wasa kanel-knäckebröd blev han helt galen, han skulle ha mitt knäckebröd. Har aldrig sett han vilja ha mat såhär mycket innan, och vi har testat med vanliga knäckebröd, men icke. Hur farligt är kanel? Kan han få smaka lite? Det är ju trots allt en krydda, men det är ju heller inte ren kanel och vet inte hur mycket kanel det faktiskt är i dessa knäckebröd.

Annons:
farvendal
1/28/15, 2:04 PM
#1

främsta "problemet" med knäckebröd är den stora mängd salt som finns i det.

knäckebröd kan ges som godsak lite då och då, men är inget som ska ingå i kaninens regelbundna kost.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

HopeForTheo
1/28/15, 2:06 PM
#2

Det förstår jag, tänkte mest på det kanelkryddade knäckebrödet. Hur farligt det är i sig, kanel är ju inte något sam brukar finnas i vanliga knäckebröd

HopeForTheo
1/28/15, 8:22 PM
#3

Någon?

sannadetejag
1/28/15, 8:23 PM
#4

Äter han det så borde det inte vara farligt för är det farligt? så äter inte dom flesta djuren av det

farvendal
1/28/15, 8:41 PM
#5

#4 tyvärr inte så enkelt. 

kanel är en stark krydda, tror inte det är så lämpligt för kaniner. en en tugga av det där brödet är nog ingen fara men jag hade inte gett det regelbundet

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

[Indii]
1/28/15, 11:38 PM
#6

Det brukar också vara mycket socker i dessa smaksatta knäckebröd. Kanske därför han blev så intresserad? Sött är ju = gott!

Annons:
Upp till toppen
Annons: