Annons:
Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 734 ggr
Smultrondraken70
1/28/15, 8:00 AM

Rexpälsade dvv

Någon som vet om just rexpälsade dvv skiljer sig från normalpälsade dvv i utseende (huvudform kroppsform) beteende etc? Någonstans måste det ju finnas en inavlad rex, med tanke på pälsen.. 

 Våra ser nämligen inte riktigt ut som man beskriver en renrasig dvv. Det är en rasande fart på dom, samt att dom är rätt slanka i kroppen, och har påtagligt smala spetsiga ansikten. Honan har ok dvv öron, men hanen ser mest ut som om han ska ut och flyga med sina öron:) För övrigt är dom otroligt goa och sociala men väldigt fartiga som sagt var.

Annons:
Katti
1/28/15, 8:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Rexarna är i förhållande till "vanliga" dvärgvädurar

Smalare i kroppen (att de är smalare förstärks av att de ser smalare ut med sin tättslutande päls, särskilt i förhållande till lejonhuvade!)

Piggare (i genomsnittt då, för det finns så klart stora individuella skillnader)

Spexigare, de har en massa roligheter för sig

Mer nyfikna (trodde inte att det gick att vara mer nyfiken än en dvärgvädur!)

Dessutom verkar de ha högre ämnesomsättning, men det kan ju bero på att de är så pigga!

Så dina iakttagelser stämmer väldigt väl med mina!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Smultrondraken70
1/28/15, 9:51 AM
#2

Ja, rexpälsade dvv är fantastiskt härliga, och ja, hittar på en massa bus! Hanen är enorm på att klättra på allt i från kompostgaller (klättrar över på tre sekunder), till möbler, ja allt. Klättrade bland annat lodrätt upp på en fleecefilt dom jag hängt över ett kompostgaller:/

Fridaaaa
1/28/15, 9:54 AM
#3

Jag upplever dvv rex som mer livliga, envisa, rikiga "pajas" som hittar på saker. Ser kantiga ut i regel. Kan ha svårare att hålla hullet (vad jag märkt alltså på vintern). 
Mer fart och fläkt överlag 🙂 Håller helt med #1.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Smultrondraken70
1/28/15, 10:34 AM
#4

#3 så fin! Mycket lik vår rexpälsade Molly!

Smultrondraken70
1/28/15, 10:34 AM
#5
Fridaaaa
1/28/15, 10:38 AM
#6

#4 Tack 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Upp till toppen
Annons: