Annons:
Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1321 ggr
GiraffTunga
1/27/15, 10:49 PM

Ny.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej jag är ny här och skaffade min första kanin för ca 3 veckor sedan! det är en dvärgvädurs hona och hon heter Misha. Hon är 10 månader och älskar verkligen isbergssallad. Hon är lite vild men gillar o hålla på med mig o skoja när hon e utanför buren. innekanin är hon men trivs ute med. Men hon e mycket svår att sätta sele på. Jag byter hennes vatten 2 gånger om dagen och ger henne bra mat och ibland youghurt o godis. Jag ger henne mycket mycket kärlek med. Hon har en egen stor bur som passar henne bra för sig själv och brukar skutta runt.

You can not judge me unless you know me.

Annons:
Lizelda
1/27/15, 10:55 PM
#1

Är det inte så att yoghurt inte är bra för kaniner? Isbergssallad är ju inte det men har för mig att även yoghurten är olämplig. Väldigt söt kanin med ytterst fint namn! ;)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

fridelfina
1/27/15, 11:04 PM
#2

Fin kaning du har! 

Vår kanin blir lös i magen av isbergssallad, det är bättre med mörkgröna blad fick vi lära oss. Vår kanin älskar persilja! 

Sele är knöligt att sätta på vår kanin också, men du lär dig snart och din kanin vänjer sig så småningom ska du se. Lycka till!

 
 

Love Lejonhuvadekaniner
1/28/15, 8:08 AM
#3

Söt kanin;)! Lycka till med den lilla sötnosen!:)

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

eveliiinaa
1/28/15, 11:22 AM
#4

Vilken söt kanin :)

Fridaaaa
1/28/15, 11:31 AM
#5

Så söt och välkommen!

Skippa yoggi, inget för kaniner. Inte bra för dem. Ge sallad sällan precis som morötter och frukt och gurka (godis)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Sockertoppens_kaniner]
1/28/15, 4:06 PM
#6

Som andra redan har nämnt, så ska inte yoghurt ges till kaniner. Du skriver att du ger henne godis, vilket godis menar du? :) Söt kanin, lycka till med henne!

Annons:
GiraffTunga
1/28/15, 5:46 PM
#7

nejnej jag tror ni inte förstår. det är inte sån youghurt som vi människor äter utan såna små pluttar som kaninmat, kan skicka bild sen (: tack!

You can not judge me unless you know me.

Fridaaaa
1/28/15, 5:49 PM
#8

#7 Du menar sånt godis?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

GiraffTunga
1/28/15, 5:50 PM
#9

ja exakt.

You can not judge me unless you know me.

Kaninernasbästa
1/28/15, 6:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Hon är jättesöt, lycka till och välkommen hit :) hon är väldigt lik en kanin som jag hade, Stampe :)

Lizelda
1/29/15, 1:00 AM
#11

#7 Utgick från att det var sådant du menar och det är i princip alltid massa socker i sådana godisar. Vet inte om det är riktig yoghurt i men de är i vilket fall inte bra

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Smultrondraken70
1/29/15, 4:13 PM
#12

Välkommen hit:) grattis till kaninen! de är underbara husdjur!

Upp till toppen
Annons: