Annons:
Etikettkullplanering
Läst 2762 ggr
Kärlekens Hoppkaniner
1/26/15, 2:06 PM

Intressekoll Alva + Zonic

Starlight's Hearts In Atlantis + Jasmines Ch Med Vilja

                                                                 Paras i slutet av april

Jag tror på fartfyllda, hindersökande ungar med en stor glädje för hoppningen. Zonics mindre kropp väger upp Alvas större. Jag hoppas på ungar med Alvas mer högresta kropp och snygga hoppstil och Zonics otroliga studs i tassarna och vilja framåt. 

Både Alva och Zonic har coola hoppstilar där de verkligen sträcker ut sig över hindren. Alva kan vara ganska envis av sig, där kompletterar Zonic bra med sin fina samarbetsvilja. Då båda föräldrarna har ett underbart temperament förväntas även roliga, kelsjuka individer både på och utanför banan.

Färger som kan komma: viltgrå, svart, blå, viltblå, isabella, viltisabella, madagaskar och viltgul. Även detta i övermantlat, wienertecknat, rödförstärkt och zobel. 
______________________________________________________________

E: Jasmines Ch Med Vilja
Sedan jag upptäckte Zonic har jag inte kunnat släppa honom. Det var planerat att jag skulle ha en unge efter honom, men när den kullen blev inställd var det ganska självklart för mig att själv låna in honom för PARNING. Han har verkligen allt man kan önska sig i en hoppkanin. Han har en otrolig fart på banan och ett underbart fokus. Han är hindersökande och lättstyrd, men framför allt så älskar han att hoppa! Man riktigt ser hur roligt han tycker att det är.  Numera är Zonic en glad pansionär. Zonic har lämnat avkommor som bl.a Tomorrow's Mystery, Rocky Road och Irish Cream. Rickard beskriver Zonic som en liten nallebjörn. Rickard om Zonic: Zonic är asgo! Finns inge ont, har aldrig gjort något dumt.

Klassad
Rak: ELIT, 2 Cert
Krok: Champion, 4 Cert
Höjd: ELIT, 75 cm
Längd: ELIT, 2 Cert, 220 cm

Meriter                                                                                                    
4:a Sveriges Hoppkanin 2008                                                               
7:a SM Krokig Bana 2008
12:a SM Krokig Bana 2010
13:e SM Krokig Bana 2007
15:e SM Längdhopp 2009
2:a GKHT:s Jubileumspokal 2008
Vinnare av Göransson Cup 2007
3:a Jönssons Cup 2007

Filmer

javascript:nicTemp();

javascript:nicTemp();

javascript:nicTemp();

________________________________________________________

U: Starlight's Hearts In Atlantis
Alva kom till mig för ungefär ett år sedan och redan första veckan kärade jag ner mig totalt i henne. Hon är otroligt vacker och har dessutom ett underbart temperament. Hon uppskattar att gosa och tuggar nöjt när hon får göra just det. Hon tycker att det är superkul med promenader och det går undan med hennes långa ben! 

Alva hade inte sätt ett hinder innan åtta månaders ålder, men tillsammans prövade vi på det där med hoppning och hon utvecklades snabbt när hon förstod vad det handlade om. Efter hennes kull som togs i somras har hon plockat pinne efter pinne och är nu medelsvår i rak. Det märks verkligen att hon taggar till lite extra i medelsvåren och hoppar oftast bättre när hindren blir lite högre. Hon blev precis utanför placerad på sin msv debut.

Klassad
Rak: Medelsvår
Krok: Lätt
Höjd: ej startad
Längd: ej startad

Filmer

javascript:nicTemp();

________________________________________________________

Besläktat med: Noel, Tess och Elliot
Köpesumma: 500 kr

Låter kullen intressant är du varmt välkommen att lämna intresse. Köparna bestäms vid 5-6 veckors ålder.

Mail: ellen.thome@spray.se, du kan även skriva till mig på facebook eller skriva en kommentar :)

Annons:
Kärlekens Hoppkaniner
3/30/15, 4:56 PM
#1

Alva tog sin andra krok lätt pinne på vår första tävling efter uppehållet. Så fin hon var! Om ca två månader kommer det att finnas små knoddar efter henne och den stiliga herren här ovan på gården. Ser såå mycket fram emot denna kull, den kan inte bli annat än grymt bra

HunterLily
6/16/15, 6:54 PM
#2

hej om det blir någon svart hona så är jag på bra humör att boka den.❤️

Kaninhoppning

aliiciaj
6/16/15, 7:42 PM
#3

Hur mycket tror du att ungarna kommer att väga? :)

HunterLily
12/13/15, 5:26 PM
#4

Blir det några ungar?

Kaninhoppning

Kärlekens Hoppkaniner
12/17/15, 4:43 PM
#5

Tyvärr så gick Alva tom. Men hennes son Möjligtvis Makalös ska få träffa Pilvikens Fjällhare nu i januari. En drömkull enligt mig, ungar mellan dessa två individer kan inte bli annat än grymma. Gå gärna in och kolla på min hemsida för mer info: http://karlekenshk.weebly.com/makis.html

Upp till toppen
Annons: